וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים: הצדפות בצרפת מתות מהרפס

5.8.2008 / 1:59

מחקר: הצדפות השקיעו אנרגיה רבה בפיתוח אברי הרבייה וכתוצאה מכך מגנוני ההגנה שלהן לא התפתחו כראוי והן נדבקו בוירוס

הסיבה להיעלמותן של הצדפות בצרפת היא לא אחרת מוירוס ההרפס. צוות מדענים מיוחד שחקר את התופעה קבע כי הסיבה למותן של הצדפות נובע מהעובדה שהן לקו בוירוס לאחר שהשקיעו אנרגיה רבה יותר בפיתוח אברי הרבייה וכתוצאה מכך מנגנוני ההגנה שלהן לא התפתחו כראוי.

המדענים חקרו במשך שבועות ארוכים את התופעה של העלייה בתמותת הצדפות בצרפת. מכון המחקר הימי הצרפתי "איפרמר" בדק מדוע 40 עד 100 אחוזים מהצדפות בגילאים 12 – 18 גססו ומתו בכל אזורי הרבייה שלהן למעט אזור אחד. דוברת מכון המחקר מסרה כי הצוות גילה שמדובר בוירוס מסוג הרפס שפגע בצדפות הצעירות. מזג האוויר היווה גורם נוסף לפגיעה בהן.

"היה לנו חורף חם ואחריו אביב גשום שגרם לרמות גבוהות של פלנקטון להתפתח", אמרה הדוברת ג'ואנה מרטין. "זה אומר שהיה מזון רב לצדפות והן ניצלו אנרגיה רבה בפיתוח אברי הרבייה שלהן ופחות אנרגיה במנגנוני ההגנה שלהן, וכך נשארו חשופות יותר לוירוס".

לוירוס מסוג ההרפס שתקף את הצדפות אין תרופה והצדפות שלוקות בו מתות. במכון לחקר ימי בצרפת עדיין ממשיכים לחקור את התופעה ומודים כי ייתכן וישנם גורמים נוספים שמשפיעים על תמותת הצדפות. צרפת מייצרת למעלה ממאה אלף טונות של צדפות מאכל מדי שנה, והיא היצרנית הרביעית בגודלה של המעדן הקולינרי, אחרי סין, קוריאה ויפן.

כל אזורי הרבייה של הצדפות בצרפת נפגעו כתוצאה מהמחלה מלבד אזור רבייה אחד בארקאשון בדרום מערב המדינה. המדענים עדיין לא יודעים מדוע באיזור זה הצדפות מצליחות לשרוד, ולא נפגעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully