וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: "הסכם - תוך חצי שנה עד שנתיים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.7.2008 / 21:16

נשיא סוריה נמנע מלהיפגש עם אולמרט בוועידת מדינות הים התיכון בפריז, אך הביע תקווה לחתימה על הסכם. אולמרט: ”מעוניין בשיחות ישירות עם סוריה”

נשיא סוריה בשאר אסד אמר אמש (שני) כי יעברו בין שישה חודשים לשנתיים עד שיושג הסכם שלום עם ישראל. את הדברים אמר אסד בוועידת מדינות היום התיכון בפריז. בראיון לערוץ "פראנס 2" הצרפתי, אמר כי "חתימה על הסכם שלום תוך חצי שנה עד שנתיים היא אפשרית אם הצדדים יגלו רצינות בשיחות ישירות".

"לא לחצנו ידיים. אנו מנהלים שיחות לא ישירות, ואיננו מחפשים מהלכים סמליים", אמר עוד אסד לטלוויזיה הצרפתית, "אנו מחפשים ליצור מציאות חדשה של שלום, במקום כזו של מלחמה. ברגע שחותמים על הסכם שלום, אז מהלכים סמליים מקבלים חשיבות גדולה". אסד הוסיף כי על כל מי שמעוניין בשלום במזרח התיכון יש לדבר עם סוריה, ושוב הדגיש את אמונתו כי לא ניתן יהיה להגיע לסיכום שכזה עד סוף כהונתו של ג'ורג' בוש בבית הלבן, שיסיים את תפקידו בחודש ינואר.

לאחר שנפגש היום עם מספר מנהיגים, ביניהם מזכ"ל האו"ם באן קי-מון וראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, נועד הערב אסד עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ועם ראש ממשלת ספרד חוסה ספאטרו. מקור סורי מסר לסוכנות הידיעות הסורית "שאם-פרס" כי בפגישות שהוגדרו כ"חיוביות ופורות" עלה לדיון תהליך השלום הסורי-ישראלי. בנוסף נפגש אסד עם יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

אסד: "נסיגה מהגולן - עניין טכני"

מוקדם יותר הוא אמר, כי "לא אפגש עם אולמרט בנוגע לנסיגת ישראל מהגולן מפני שמדובר בנושא טכני ולא מדיני". לדבריו, "לא אני ולא אולמרט מומחים לנושא, ומי שידון בנסיגת ישראל מהשטחים שנכבשו ב-67' הם מומחים משני הצדדים".

בתוך כך, ראש הממשלה אהוד אולמרט העביר אתמול מסרים לנשיא סוריה בשאר אסד, באמצעות ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, כי ישראל מעוניינת בשיחות ישירות עם סוריה. דובר ראש הממשלה מרק רגב אמר, כי "העברנו שאנו רציניים לגבי שיחות השלום, וכי אנו מאמינים שזה יהיה נכון להמשיך בהן עכשיו". עם זאת, גורם בממשלת סוריה הכחיש כי הועבר כל מסר מאולמרט לאסד במהלך הוועידה.

  • עוד באותו נושא:
  • סוריה
  • אסד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully