וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרטר: "המצור על עזה - פשע זוועתי"

17.4.2008 / 0:03

נשיא ארה"ב לשעבר אמר לאחר פגישה עם מנהיגי חמאס בקהיר, כי תושבי הרצועה "מורעבים למוות" והם מקבלים כמות מזון קטנה מזו שמקבלות המדינות העניות באפריקה

"המצור על עזה הוא פשע זוועתי כנגד התושבים הפלסטינים ואני חושב שזה מעשה מתועב כשנותנים למצב הזה להמשך". כך אמר אמש (חמישי) נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ימי קרטר בנאום שנשא באוניברסיטה בקהיר, לאחר שנפגש עם מנהיגי חמאס. לדבריו, תושבי הרצועה "מורעבים למוות" והם מקבלים כמות מזון קטנה יותר מהמדינות הכי עניות באפריקה.

"ישראל וארצות הברית מנסות להפוך את המציאות בעזה לקשה יותר מאשר בגדה. אולם אני חושב שצעד זה רק יחזק את התמיכה בחמאס", אמר קרטר. לדבריו, "הסיבה שנפגשתי עם ההנהגה הסורית ועם הנהגת חמאס, היא על מנת לשמש דוגמה. אני יודע שיש בכירים מהנהגה הישראלית שמוכנים לדבר עם חמאס ואולי זה אף יקרה בעתיד הקרוב".

מוקדם יותר, נפגש קרטר עם משלחת של אנשי חמאס בקהיר. בראש המשלחת עומד בכיר הארגון מחמוד א-זהאר. הנציגים דנו עם קרטר במצב בעזה וטענו כי חמאס הוא ארגון שחרור פלסטיני.

אתמול נועד קרטר עם שר התמ"ת אלי ישי שאמר כי יהיה "מוכן להפגש עם כל גורם בחמאס ובחיזבאללה כדי להאיץ את המשא ומתן לשחרור החיילים החטופים". לדבריו, "החלטתי לקיים את הפגישה מפני שראיתי צורך חשוב לעשות הכל על מנת להביא לשחרור השבויים". קרטר אמר בפגישה, כי "שיגור הטילים על שדרות ואשקלון הוא פשע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully