וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין מזהירה: "מאבק לחיים ולמוות" בטיבט

19.3.2008 / 8:44

ר"מ סין הטיל על הדלאי לאמה את האחריות לגל המהומות שפרץ בסוף השבוע. "אנחנו בעיצומו של מאבק עז שכולל דם ואש"

סין מזהירה היום (רביעי) מפני מאבק "לחיים ולמוות" עם הדלאי לאמה. ראש ממשלת סין וון ג'יאבאו האשים את המנהיג הרוחני הטיבטי כי הוא העומד מאחורי גל המהומות בסוף השבוע בלהסה בירת טיבט. "אנחנו בעיצומו של מאבק עז שכולל דם ואש, מאבק לחיים ולמוות עם תומכיו של הדלאי לאמה" אמר מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית. לדבריו, "מנהיגים בכל הארץ צריכים להבין לעומק את הקושי, המורכבות והטבע הממושך של המאבק".

המזכ"ל הציע לחזק את השליטה הפוליטית הסינית באזור. סין מעוניינת לשים קץ לאירועים האלימים במהירות, בעיקר בשל המשחקים האולימפיים אותם היא צפויה לארח בקיץ. פעילי זכויות אדם ברחבי העולם קראו להחרים את טקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים בשל האכזריות שבה נוהגת סין בטיבטים ושר החוץ הצרפתי ברנאר קושנר כבר הודיע כי ארצו תשקול אפשרות זו. בסין התייחסו בביטול לאפשרות שמדינות העולם יצטרפו לחרם והמשיכו להדגיש כי המהומות בטיבט פרצו בניסיון לחבל במשחקים האולימפיים.

בתקשורת הסינית, הנשלטת על ידי הממשלה, דווח כי כ-105 טיבטים הסגירו את עצמם לרשויות בשל מעורבותם בהפגנות בלהאסה. המשטרה הסינית הציבה בפני הטיבטים דד-ליין, במסגרתו היה עליהם להסגיר עצמם עד חצות. אנשיו של הדלאי לאמה, מנהיגה הרוחני של טיבט, טוענים כי 99 אזרחים טיבטים נהרגו בעימותים עם המשטרה.

פעילי זכויות אדם פנו לממשלת סין בבקשה שתיתן למשגיחים ניטרליים גישה לעצורים הטיבטים, על מנת שניתן יהיה להעריך את מצבם. כמו כן, ביקשו מהרשויות לפרסם את שמותיהם של העצורים. "רק אם סין תאפשר גישה לעצורים יוכל העולם לדעת בוודאות שמצבם של העצורים טוב ושהם אינם עוברים עינויים", אמר בראד אדמס, אחראי איזור אסיה בארגון זכויות האדם הבינלאומי right watch.

למרות דיווחי התקשורת לפיהם המהומות בטיבט נרגעו והחיים מתחילים לשוב לשגרה, סיפרו גורמים בסין כי במקומות מסויימים עדיין מתקיימות הפגנות וכי הרשויות מגבילות את חופש התנועה של הנזירים הטיבטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully