וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקת דומיה לפלסטינים, וגם לישראלים

נעמי וינר

3.3.2008 / 14:07

סטודנטית במכללת יזרעאל ביקשה דקת דומיה לזכר ההרוגים הפלסטינים. המרצה איפשרה לכל אחד לעמוד "לכבוד מה שהוא חושב"

השאיפה לדו קיום וכבוד הדדי עלו היום מדרגה במכללת עמק יזרעאל, כשסטודנטים לחינוך, יהודים וערבים, עמדו בתחילת אחד השיעורים דקת דומיה - כל אחד לזכר מי שהוא רוצה לכבד בדקה זו.

לוואלה! חדשות נודע, כי בתחילת השיעור פנתה סטודנטית ערביה למרצה, וביקשה ממנה לערוך דקת דומייה לזכר ההרוגים הפלסטינים בפעולות צה"ל בעזה. המרצה השיבה לסטודנטית כי בעוד היא איננה מסכימה עמה או עם המטרה, היא מכבדת אותה - וביקשה מהסטודנטים כולם לעמוד דקת דומיה, "כל אחד לכבוד מה שהוא חושב ורוצה".

נשיאת המכללה האקדמית עמק יזרעאל, הפרופסור עליזה שנהר, מסרה בתגובה לאירוע: "במציאות המורכבת שבה אנו חיים, אני סבורה שהמרצה מן החוג ללימודי תואר שני בייעוץ חינוכי איפשרה לכל אחד מהסטודנטים לבטא את תחושותיו, מבלי לשכוח את העובדה כי אנחנו מכללה ישראלית בחברה דמוקרטית, שהצורך לבטא דעות לכאן ולכאן איננו זר לה".

ח"כ מילר: לפטר את המרצה

ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) קרא להנהלת מכללת עמק יזרעאל "להפסיק לאלתר את לימודי הסטודנטים שעמדו דקת דומייה למען הרוגי עזה, ולפטר את המרצה שאישר את הדבר". מילר אמר, כי הוא "מצפה ממשרד החינוך לקבוע מדיניות ברורה כלפי מוסדות שמתגברת בהם תופעת החמאסטן".

יו"ר אגודת הסטודנטים של המכללה נתנאל איזק מסר, כי לאחר ישיבת חירום של אגודת הסטודנטים הוחלט על מספר צעדי תגובה שיינקטו בימים הקרובים. "האם יעלה על הדעת כי מוסד אקדמי ערבי יעמדו דקת דומיה לזכר חללי צה"ל?" אמר. "האם בכלל נשמע שם הגינוי לקסאמים הנורים על האזרחים? על מחבלים מתאבדים? אולי השלב הבא הוא לתלות תמונות של שאהידים במקום של מפקדי צה"ל?"

ח"כ אליהו גבאי הגיב גם הוא לארוע. "הסטודנטים והמרצים במכללת עמק יזרעאל מזדהים עם האויב ולא עם אחיהם במכללת ספיר. לא ייתכן שמדינת ישראל תממן חינוך אשר מזדהה עם האויב אשר יורה על אזרחים, מכללות ובתי ספר בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully