וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה: בוחנים את המאסר לנערה שנאנסה

28.11.2007 / 22:13

הנערה בת ה-19 נשפטה ל-6 חודשי מאסר ו-200 מלקות, לאחר שנאנסה בידי שבעה גברים שמצאו אותה באותו רכב עם גבר זר

שר החוץ הסעודי הודיע אתמול (שלישי) כי מערכת המשפט במדינה בוחנת מחדש את פסק הדין שניתן לנערה שנפלה קורבן לאונס קבוצתי. הנערה נדונה לשישה חודשי מאסר ול-200 מלקות. סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה, כי הנסיך הסעודי סעוד אל פייסל אישר את הדברים במהלך ועידת השלום באנאפוליס.

המשפט במרכזו עמדה הנערה בת ה-19 גרר גל גינויים בכל העולם, החל בארגונים למען זכויות אדם וכלה בבית הלבן. "מה שמחמיר את העניין הוא, שנראה כאילו הצעירה מתקיפה את המשטר הסעודי ואת האזרחים", אמר אל פייסל.

הצעירה הותקפה ונאנסה באיומי סכין בידי שבעה אנשים, לאחר ששהתה ביחידות באותו רכב עם גבר שלא היה קרוב משפחתה, זאת בניגוד לחוק הסעודי. באוקטובר 2006 היא נשפטה ל-90 מלקות בגין עבירת ההתייחדות עם הגבר. לאחר מכן הוגשה עתירה נגד פסק הדין, אך בסופה החליט בית המשפט דווקא להגדיל את עונשה ל-200 מלקות ולשישה חודשי מאסר נוספים. עונשם של התוקפים גדל גם כן לשנתיים עד תשע שנות מאסר, במקום שנה עד חמש שנים.

משרד המשפטים של סעודיה הודיע בשבת, כי הנערה הודתה בניהול רומן מחוץ לנישואים עם הגבר עימו שהתה. משרד המשפטים הסעודי מסר, כי התוקפים לא נדונו לפסק דין מוות הקבוע בחוק במקרה של הרשעה באונס, בשל "מחסור בעדים" ו"היעדר הודאות" הנדרשים על פי האיסלם. כמו כן, שלל בית המשפט את רשיון עורך הדין מפרלקיטה של הצעירה, והוא נקרא להופיע בפני ועדת משמעת של משרד המשפטים בחודש הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully