וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאווה לאומית בסין: תמונות מהירח

26.11.2007 / 13:11

ראש ממשלת סין שיבח את המדענים ואנשי הטכנולוגיה, אחרי שלוויין סיני ששוגר לעבר הירח העביר בהצלחה תמונות תקריב

תמונות ראשונות מהלוויין הסיני ששוגר לירח הגיעו לסין, ועוררו גל של גאווה לאומית. ראש הממשלה וון ג'יאבאו אמר כי "ההצלחה המלאה של לוויין המחקר הופכת את החלום הסיני בן 100 השנים להגיע לירח למציאות". הטלוויזיה הממלכתית שדרה תמונות של הלוויין כשהוא משדר לחלל את השיר "המזרח הוא אדום", ההמנון הוותיק של המפלגה הקומוניסטית. וון גם אמר שהצלחת המשימה מעידה על כך שלעם הסיני יש את הרצון, הבטחון והיכולת "לכתוב כל העת פרקים חדשים ומוצלחים בעת שאנו מטפסים על פסגות הטכנולוגיה והמדע המודרניים".

סין, ששגרה לחלל לוויין בפעם הראשונה בשנת 1970, מחשיבה מאוד את תכנית החלל שלה. היא היתה המדינה השלישית ששגרה אדם לחלל באמצעות חללית משלה, אחרי ארצות הברית ורוסיה. בשנת 2008 היא מתכוונת לשלוח שוב אסטרונאוט בחללית, שככל הנראה גם יבצע הליכה בחלל. ישנן שמועות שסין מתכוונת גם לשגר משלחת מאוישת ולנחות על פני הירח, אבל סוכנות החלל הסינית מכחישה שיש לכך תאריך יעד. "אל תלחיצו אותנו. אנחנו בטוחים שזה יקרה יום אחד", אמר סון ליאן, ראש הסוכנות.

סין לא נמצאת לבדה במרוץ החלל האסיאתי. יפן מתכוונת להנחית חללית מאוישת על הירח בתוך עשר שנים, הישג השייך עד היום רק לשתי מדינות, ארצות הברית וברית המועצות. ארצות הברית חוששת מיריבות צבאית עם סין בחלל, אחרי שבשנה שעברה פוצצה סין לוויין ישן שלה באמצעות טיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully