וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה מעניקה "חינוך גרעיני" לאירנים

28.10.2007 / 9:05

העיתון "סאנדיי טיימס" מדווח כי עשרות סטודנטים אירנים קיבלו אישור ממשרד החוץ הבריטי ללמוד פיזיקה גרעינית באוניברסיטאות

משרד החוץ הבריטי אישר לעשרות אזרחים אירנים ללמוד פיזיקה גרעינית באוניברסיטאות בבריטניה. כך מדווח היום העיתון "סאנדיי טיימס". על פי הדיווח, במשך תשעת החודשים האחרונים קיבלו כ-60 אזרחים אירנים אישור ללמוד לתארים מתקדמים במקצועות שהוגדרו "רגישים" על ידי שירותי הביטחון. הכוונה היא למקצועות שעשויים להיות רלוונטיים לייצור או הוצאה לפועל של נשק להשמדה המונית. בין המקצועות נמנים: פיזיקה גרעינית, תחומים מסויימים של הנדסת חשמל, כימיה ומיקרוביולוגיה.

כעת, כשהמתח בין אירן למערב בנושא תכנית הגרעין האירנית הולך וגובר, מתגברים גם החששות בבריטניה מהנהירה של מדענים וסטודנטים מאירן אל המדינה. ממשרד החוץ נמסר כי בימים אלה נבחן מחדש הליך אישור הלימודים בנושאים רגישים. לדבריהם, בתוך מספר שבועות ייושם במשרד מהלך כולל שיהפוך את הפיקוח על הנושא הזה הדוק יותר.

דיוויד ווילטרס, השר הממונה, בין השאר, על האוניברסיטאות, אמר כי "בהתחשב בעובדה שאנחנו עומדים בפני החרפת הסנקציות נגד אירן, זה נראה קצת מוזר שהממשלה לא מונעת מאירנים להגיע לכאן כדי ללמוד פיזיקה גרעינית. זה בהחלט מדאיג".

זו אינה הפעם הראשונה שמתגלה כי בריטניה היא יעד אקדמי מועדף על מדענים ממדינות עויינות. ריהאב טהא, מיקרוביולוגית עירקית שהיתה מראשי וממייסדי מערך הנשק הביולוגי בתקופת שלטונו של סדאם חוסיין, למדה באוניברסיטת מזרח אנגליה בין השנים 1980-1984.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully