וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש לקונגרס: לא להכיר בשואת הארמנים

10.10.2007 / 18:42

לדברי נשיא ארה"ב, טורקיה היא בת ברית חשובה במלחמה בטרור, וההחלטה להכיר בשואת הארמנים תגרום נזק ליחסים איתה

נשיא ארצות הברית [[ג'ורג' בוש]] קרא אתמול (רביעי) לקונגרס לא להכיר בכך שהטבח שערכו הטורקים בארמנים הוא רצח עם. לדבריו, הכרה כזאת תגרום לנזק רב ליחסים בין ארצות הברית וטורקיה. "החלטה זו לא תהיה התגובה הראויה לרצח ההמוני ההיסטורי", אמר בוש לכתבים בבית הלבן.

לדברי בוש, החלטה כזאת תפגע בקשר עם "בת ברית חשובה בנאט"ו ובמלחמה בטרור העולמי". חלק גדול מהאספקה לחיילים האמריקאים בעירק עוברת דרך שדות תעופה צבאיים בטורקיה.

גם שרת החוץ [[קונדוליזה רייס]] ושר ההגנה [[רוברט גייטס]] הצטרפו להפצרות בקונגרס לא להעביר החלטה כזאת. נימוקיה של רייס הן שטורקיה היא גורם מרכזי במשא ומתן לקראת שלום במזרח התיכון. רייס אמרה כי היא אינה מתכוונת להמעיט בערך הסבל של העם הארמני.

רוב בעד ההצעה

בשלב זה נשקלת ההכרזה על ידי ועדת החוץ של בית הנבחרים. אם הוועדה תכריע בעד הכרה בשואה הארמנית, תובא הצעת חוק ברוח זו, ככל הנראה, לפני בית הנבחרים. יו"ר הבית [[ננסי פלוסי]] היא תומכת ותיקה בהכרה ממין זה. יותר ממחצית בית הנבחרים כבר תומכים בהצהרה. הצעות דומות הועלו בפני הקונגרס בעבר, אבל בגלל הרוב הרפובליקני הן לא עברו.

ההחלטה נשקלת בתקופה רגישה ביחסים בין ארצות הברית לטורקיה. אתמול אישר ראש ממשלת טורקיה [[טאייפ ארדואן]] שלממשלתו תוכניות לפלוש לצפון עירק בעקבות המורדים הכורדים, אחרי שבשבוע שעבר נהרגו 15 חיילים טורקים בעימותים איתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully