וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטארט-אפ הגרפיטי של חומת ההפרדה

יוני מנדל

19.7.2007 / 11:07

אחמד סלאמה, סטודנט בן 25, החליט לנצל את החומה לעסק מסחרי. אתם שולחים לו אימייל, הוא מעלה את זה על החומה בגרפיטי

מכירים את הסטארט-אפ של שליחת פתקים לכותל דרך פקס? קבלו את התגובה הפוליטית הפלסטינית: אתם שולחים אי-מייל עם מסר פוליטי, חברתי או אישי, ותוך מספר שעות הוא ייכתב בגאון על חומת ההפרדה בגדה המערבית. על היוזמה המקורית חתום אחמד סלאמה, בן 25, סטודנט לתואר ראשון לעסקים מהכפר בית-ליד במחוז טול-כרם.

סלאמה החליט להשתמש בחומת ההפרדה, שבערבית מכונה "חומת האפרטהייד הגזענית", למטרות מסחריות ופוליטיות. תוך שימוש בכשרון ציור הגרפיטי שלו הוא מצליח להשיג כמה מטרות: גם לפרסם את עצמו, גם לשמש פה עבור פלסטינים ואזרחי העולם המעוניינים לומר את דברם על החומה, וגם לעשות קצת כסף. מי יודע, אולי אפילו הרבה כסף.

20 יורו לכל גרפיטי

בראיון לעיתון "אל-קודס אל-ערבי" הלונדוני אמר סלאמה, כי "כל אדם בעולם יכול לשלוח לי אימייל, ותוך כמה שעות אני או אחד מהעובדים שלי יגיע לחומת ההפרדה ויכתוב את המסר. השלב הבא הוא פרסום תמונה של הגרפיטי באתר, בשביל שהלקוח יראה בדיוק על מה הוא משלם".

לדבריו, הבקשות שמגיעות אליו הן מכל התחומים, כולל מהתחום האישי, ברכות לימי הולדת ואיחולים לחברים. "כמו כן, בחורים או בחורות שמעונינים להתחתן, יכולים לפרסם את זה בדרך המקורית, היפה והמיוחדת הזו".

סלאמה מדגיש ש"ניתן להעביר לי הודעות בכל השפות. יש לי מתורגמנים אז אין כל בעיה בשליחת הודעות בשפות זרות. כל הודעה תועלה בשמחה על החומה".

הוא מספר שהפרוייקט נולד בעקבות מפגש עם סטודנטים הולנדים. "היה לנו מפגש באוניברסיטת ביר-זית עם סטודנטים הולנדים", הוא אומר, "ואמרנו להם שהגישה של אירופה כלפי החומה היא לא מספיק נחרצת, במיוחד שאנחנו סובלים ממנה כל כך". לדבריו, "במהלך השיחה הזו נולד הרעיון של ניצול החומה להעלאת מודעות העולם אליה ולסבל שהיא גורמת לנו". ניתן לקרוא לזה אולי סוגי של מחאה שקטה - אבל משתלמת.

הסכום, אגב, הוא 20 יורו להודעה (כ-115 שקלים) אבל לדברי סלאמה הוא עשוי להשתנות. "אנו מתחשבים במצב בשטח. אם מדובר במקרה חירום, או בזמנים קשים במיוחד עבור העם הפלסטיני, אז הסכום הזה עשוי לרדת מאוד", הוא אומר, "ובכלל, הכסף הזה נועד בעיקר לתשלום לעובדי הגרפיטי שלי". לדבריו, עד כה נשלחו אליו כ-1,000 בקשות, אבל בשל הבחינות באוניברסיטה הוא לא הצליח לבצע אותן. "אחרי שהמבחנים יהיו מאחורי", הוא אומר, "יהיה לי זמן לגשת לעבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully