וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

183 בני אדם נהרגו בפיגועים בבגדד

18.4.2007 / 17:08

4 מכוניות ממולכדות התפוצצו בסאדריה. זהו הפיגוע המשולב הקטלני ביותר מאז הוזרמו אלפי חיילים נוספים לרחובות בגדד

ביום הדמים הקטלני ביותר מאז הוסיפו ארה"ב ועירק אלפי חיילים לאבטחת רחובות בגדד נהרגו לפחות 183 בני אדם. יותר מ-200 בני אדם נפצעו. ארבע מכוניות ממולכדות התפוצצו במרווחי זמן קצרים. 118 בני אדם נהרגו כתוצאה מהתפוצצות מכונית ממולכדת אחת.

כל הפיצוצים אירעו בשכונת סאדריה שהרוב המכריע של תושביה שיעים. בין ההרוגים נשים וילדים רבים. הפיצוץ הקטלני ביותר אירע כנראה בצומת סואן, בסמוך לשוק עמוס. בפיצוץ אחר נהרגו 30 בני אדם ועוד עשרה בפיצוץ נוסף.

"ראיתי עשרות גופות. כמה אנשים נשרפו חיים בתוך מיניבוסים. אי אפשר היה להגיע אליהם אחרי הפיצוץ", אמר עד ראיה. בעל אחת החנויות אמר כי "הרחובות הפכו לנהר של דם".

ההתקפות עלולות ללבות עוד את האלימות בין הפלגים האיסלמים הניצים. השבוע פרשו שישה שרים המקורבים לאימאם השיעי הקיצוני מוקטדה אל סאדר. בחודשים האחרונים מיתן אל סאדר את מתקפותיו נגד הסונים כחלק מהניסיון העירקי להפחית את האלימות בבירה.

הבוקר אמר ראש ממשלת עירק נורי אל מליקי שעירק תוכל לקחת אחריות בטחונית על כל שטחה עד סוף השנה הבאה. המתקפות היום מהוות מכה נוספת גם למאמץ העירקי להראות יכולת לשלוט ברחוב, וגם למאמץ האמריקאי להראות שהנוכחות המוגברת ברחובות מועילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully