וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוברת הביקורת על נשיא הבנק העולמי

15.4.2007 / 9:33

מדינות אירופה זועמות על המוסר הכפול של הבנק העולמי, לאחר שהעומד בראשו חשוד שקידם את חברתו והעניק לה הטבות

גוברת הביקורת מצד מדינות אירופה על נשיא הבנק העולמי פול וולפוביץ'. השבוע נחשף שוולפוביץ' קידם את חברתו והעלה את משכורתה ב-60 אלף דולר. בריטניה האשימה את וולפוביץ' שהוא פוגע בבנק, ובגרמניה הטילו ספק ביכולתו להמשיך ולהוביל את הבנק. באפריקה נרשמו תגובות מתונות לפרשה, בליבריה כינו את וולפוביץ' בעל חזון ובמאוריציוס טענו שהוא ביצע את עבודתו עד כה על הצד הטוב ביותר.

הפרשה העיבה במהלך סוף השבוע על פגישות קרן המטבע שתוכננו, פגישות בהן נאספים נציגי מדינות עשירות ועניות על מנת לדון בעניינים שוטפים.

וולפוביץ' התנצל על האופן בו טיפל בפרשת קידום חברתו שאהא ריזה, שהועברה מתפקידה למשרד החוץ האמריקאי על מנת למנוע ניגוד עניינים.

שרת הפיתוח הבריטית הילרי בן, אמרה כי "בעוד כל העניין הזה פגע בבנק, ולא היה אמור לקרות, אנחנו צריכים לכבד את החלטת חבר המנהלים". לצידה התייצבה שרת הפיתוח הגרמניה שאמרה כי חשוב שפעולותיו של וולפוביץ' לא יסכנו את המעמד המוסרי של המוסד, אשר משקיע 25 מיליארד דולר בשנה במלחמה בעוני במדינות נחשלות. היא ציינה, כי "הוא עצמו צריך להחליט האם הוא מחזיק באמינות לכהן בתפקיד".

הביקורת העולמית על וולפוביץ' מצד חברות בבנק העולמי הייתה יחסית מתונה, מכיוון שהחברות ממתינות לבחינה הסופית של חבר המנהלים של הבנק בפרשה. ביקורות מרומזות נמתחו על המוסר הכפול של הבנק, לאור מלחמתו העיקשת בשחיתות במדינות עולם שלישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully