וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: אזורי אקלים חדשים עד 2100

27.3.2007 / 9:21

עוד תוצאה עגומה של התחחמות כדור הארץ: חוקרים צופים שאזורי האקלים בעולם ישתנו לגמרי, ומינים רבים ייכחדו

ההתחממות הגלובלית עלולה לשנות את אזורי האקלים בכדור הארץ עד שנת 2100. כשאזורי האקלים יעלמו, בעלי החיים והצמחים שחיים בהם יהיו נתונים בסכנה קשה של היכחדות. התחזית הקשה עולה ממחקר חדש, שפורסם בכתב העת Proceedings of the National Academy of Sciences.

ג'ק וויליאמס, המחבר המוביל של המחקר, אמר כי "הראינו במחקר שאזורי האקלים האלה יעלמו, לא רק באופן אזורי, אלא מתבנית האקלים הגלובלית, ולמינים שחיים בהם פשוט לא יהיה לאן ללכת לאור השינויים במערכת".

ווילאמס אמר כי מחקרים קודמים העלו חשש מהכחדות מינים באזורים מסויימים, כמו יער העננים של [[קוסטה ריקה]], אבל זה המחקר הראשון שצופה שינוי כלל עולמי.

התחזיות מנבאות עליית טמפרטורות של שמונה מעלות בקווי רוחב מסויימים עד סוף המאה. אזורי האקלים ינועו מקו המשווה ולכיוון הקטבים. "אזורי האקלים סמוך לקטבים או בפסגות הרים ידחקו", אמר ווילאמס. "פשוט נהיה חם מדי".

דובי קוטב וכלבי ים, שתלויים בקרח הארקטי, עלולים להיות בין המינים שיפלו קורבן לשינוי הזה. על פי המחקר, אזורי אקלים חדשים ייווצרו בחלקים בעולם שכבר כיום הם החמים ביותר. השינוי יהיה חריף יותר בקוטב הצפוני ובאנטרטיקה, בגלל שהשלג והקרח יימסו והיכולת שלהם להחזיר את אור השמש תפחת, דבר שיגביר את ההתחממות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully