וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרדף אחר האצה התקנית

17.3.2007 / 16:29

ממשלת יפן אישרה הקמת תו תקן מחוץ לגבולות המדינה, שיבהיר אם אתם אוכלים אוכל יפני אמיתי גם בסושיה הקרובה לביתכם

יפן אישרה אתמול קמפיין שיבהיר מהו אוכל יפני אמיתי מחוץ לגבולות המדינה, מתוך דאגה שהפופולריות הגואה של ה[[סושי]] ברחבי העולם תבזה את המטבח היפני ותוליד ממזרים לא רצויים בשמו.

שר החקלאות היפני טושיקטסו מאטסוקה נתן את האור הירוק להפעלת הפרוייקט, שכולל תו תקן למידת אותנטיות של מסעדות יפניות מחוץ ליפן. הגושפנקא תבהיר שהמסעדה או המוצר המדובר הוא "יפני אמיתי", לאחר שקלול סעיפים כמו רכיבים ואווירה, כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית.

לאור התפיסה של המטבח היפני כבריא, יפן מעריכה שבתוך שלוש שנים יהיו בעולם כ-50 אלף מסעדות שיתיימרו להגיש אוכל יפני, פי שניים ממספרן כעת. יחד עם זאת, כמה טהרני מזון ופקידי ממשל יפנים הביעו את חרדתם מהזוועות שמקבלות את התואר 'אוכל יפני' מחוץ לגבולות המדינה.

"מסעדות יפניות מתרבות במהירות ברחבי העולם, למרות מידע לוקה באשר לאוכל יפני ומאפייני הרכיבים של המטבח היפני", נטען בדו"ח שאושר אתמול, "כתוצאה מכך, קיימת דאגה שהדימוי והטיב של המטבח היפני ניזוק".

מסעדנים: זו "משטרת הסושי"

הקמפיין אושר למרות לגלוג בינלאומי שליווה את הוועדה המקורית שהמליצה לפני כשנה על יצירת תו התקן. התקשורת ועולם המסעדנות האמריקאי אף כינו בלעג את ההחלטה "משטרת הסושי".

לאור הביקורת על התכנסות הוועדה בשנה שעברה, הממשלה אמרה שתהיה לה מעורבות מינימלית בתהליך. "הממשלה תעזור לממן את השקת הפרוייקט ואת עיקרי השיטה, אבל השאר יפוקח על ידי המגזר הפרטי", אמרו במשרד החקלאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully