וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים: ההתחממות הגלובלית היא שקר

שי אילן

5.3.2007 / 18:26

על פי מסקנות סרט, שישודר השבוע בערוץ 4 הבריטי, ההתחממות היא תהליך טבעי ולא נגרמת על ידי גזי החממה

ערוץ 4 הבריטי ישדר השבוע את הסרט "תרמית ההתחממות הגלובלית הגדולה" שהוא מענה חריף ל"אמת מטרידה" של אל גור. לדברי מדענים בעלי שם המתראיינים בסרט, הסברה הנפוצה שבני אדם גורמים להתחממות כדור הארץ תיחשב בעוד כמה שנים למגוחכת. "הסיפור מורכב מכדי שאפשר יהיה להאשים גורם אחד", אומר פיליפ סטוט, פרופסור לביו-גאוגרפיה. לדעתו הוויכוחים בין מדענים אם הם יתירו עליה של שתיים או של שלוש מעלות פשוט מגוחכים.

זוהי הפעם הראשונה שהעמדה המנוגדת לתפיסה ההגמונית של ההתחממות הגלובלית נחשפת בפרופיל כל כך גבוה. הסרט מדבר על "עריצות מדעית של העמדה הירוקה", שלטענתו הושרשה במשך זמן רב ונתפסת היום כוודאות.

ב"אמת מטרידה" טוען אל גור שדגימות מהקוטב הדרומי מראות כיצד עליה ברמות הפחמן הדו חמצני מלוות בהתחמוות. הפליאונטולוג פרופ' איאן קלרק אומר בסרט שההפך הוא הנכון- ההתחממות היא שגורמת לעליה ברמות של הגז.

העולם השלישי נפגע מאי שימוש בנפט

עוד טענה שמפריכה, לכאורה, את התפיסה המקובלת היא העובדה שההתחממות הנוכחית התחילה אחרי 1970. לפי הסרט, הפריחה הכלכלית אחרי מלחמת העולם השניה הייתה אמורה לגרום התחממות הרבה לפני כן, אם זה היה תלוי בכמות גזי החממה.

יוצרי הסרט טוענים שממשלות העולם משקיעות מיליארדים רבים במחקר גזי חממה. מדענים רבים תלויים בכספים אלה ולכן הם לא ששים להודות שלטענותיהם אין בסיס. גרוע מכך, בני אדם רבים בעולם השלישי נפגעים מהתפיסה הרווחת.

אנשים באפריקה נאלצים להדליק אש בביתם, שגורמת לסרטן ולבעיות נשימה, כי המערב מעודד את הממשלות לא להשתמש בדלק על בסיס נפט. הפתרונות האלטרנטיביים לא מספקים די חשמל לצרכיי המדינות העניות, והם יקרים הרבה יותר מדי, אומר בסרט אחד ממייסדי "גרינפיס" פטריק מור. "חסידי איכות הסביבה עשו רומנטיזציה של החיים הכפריים, אבל זה לא אנושי", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully