וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולטרסאונד למזכרת?

2.2.2007 / 8:04

רופאים בבריטניה מזהירים מפני בדיקות אולטרסאונד מיותרות המוזמנות ע"י הורים הלהוטים למזכרות מצולמות של תינוקם ברחם

הורים לעתיד הלהוטים להשיג תמונות [[אולטרסאונד]] ואף קטעי וידאו של תינוקם שטרם נולד בעודו ברחם, צריכים להקפיד לערוך את הבדיקות הללו במקומות מוסמכים ועל ידי אנשי מקצוע מיומנים שמצייתים לכל נהלי הבטיחות.

התפתחויות טכנולוגיות שחלו בעשור האחרון מאפשרות להורים לצפות בתמונות באיכות גבוהה במיוחד של העובר. בחו"ל אפילו קמו חברות פרטיות שמבצעות את סריקות האולטסאונד ועורכות עבור ההורים סרטי DVD של תינוקם ברחם בעבור תעריף לא זול במיוחד. ואולם, מומחים אומרים כי על אף שלא הוכח שהסריקה מזיקה להתפתחות העובר, יש לנקוט משנה זהירות ולא להרבות בבדיקות מסוג זה מעבר למה שדרוש מבחינה רפואית.

"על ההורים לוודא שהאנשים שמבצעים את האולטרסאונד הוכשרו לכך, ושיש ברשותם את האמצעים לטפל בממצאים חריגים שיתגלו בבדיקה", אמר ד"ר קווין מרטין, רופא מומחה לבדיקות אולטרסאונד. לדבריו, בדיקת האולטרסאונד היא בראש ובראשונה בדיקה רפואית והיא לא נועדה על מנת לאפשר להורים לייצר מזכרות מתקופת ההריון.

אין זה נדיר שהרופא שמבצע את בדיקת האולטרסאונד השגרתית מעניק להורים תמונה של העובר כמזכרת. אולם, ישנן גם חברות שמציעות להורים סריקות מתקדמות ביותר, לא למטרות רפואיות אלא למטרת עריכת סרט וידאו ובו תמונות של העובר נע ברחם. על פי מאמר שהתפרסם בירחון הרפואה הבריטי, הורים רבים חושקים בתמונות מההליך שאותו הם מכנים "אולטרסאונד בוטיק".

גם רופאים בארצות הברית ובצרפת שותפים לחששות של הרופאים הבריטיים. מנהל התרופות והמזון האמריקאי כבר הביע בעבר את התנגדותו לביצוע סריקות אולטרסאונד שלא למטרות רפואיות. ד"ר מרטין הוסיף כי אחד מכללי הבטיחות של הרופאים ממליץ להימנע מסריקות בשליש הראשון של ההריון שהוא שלב ראשוני ורגיש של ההריון. לדבריו, אם ההורים מתעקשים על ייצור מזכרות אולטרסאונד מההריון, שלפחות יתאפקו ויעשו זאת בשלב מתקדם יותר של ההריון שבו הדבר מהווה סיכון קטן יותר לעובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully