וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרוץ המלוכלך לנשיאות צרפת

שי אילן

28.1.2007 / 13:58

סגולן רויאל סופגת שמועות על רומן עם מנכ"ל רנו ודקירות מבן זוגה, סרקוזי מואשם בשיסוי המשטרה החשאית ביריביו

העובדה שההתמודדות על נשיאות צרפת הפעם היא בין גבר לאישה, אחראית במידה לא קטנה לשערורייתיות והגוון הצהבהב שבו נצבע העימות בין ניקולה סרקוזי וסגולן רויאל, שני המועמדים לנשיאות. בשבועות האחרונים נרשמה סאגה בלתי נגמרת של הכפשות הדדיות בין השניים ושל מעידות מביכות של כל אחד מהמועמדים בנפרד (במיוחד של רויאל). לפניכם מערכת הבחירות התוססת ביותר בהיסטוריה של צרפת, בראשי פרקים:

מכסחים את סגו

סגולן רויאל, שאוהדיה מכנים "סגו", הושמצה והוכשלה על ידי מתנגדיה מתחילת הקמפיין ללא סוף. כעת מתכנן עורך דין מטעמה להגיש תביעה נגד מספר אתרי אינטרנט בהם מופצת השמועה שלרויאל רומן עם מנכ"ל רנו לשעבר. פרקליטה האשים את יריביה במתקפה חמורה על פרטיותה. חוקי הגנת הפרטיות בצרפת הם מהמחמירים בעולם.

מלבד זה נרשמה לרויאל מעידה חדשה, כאשר התבטאה בעד עצמאות לקורסיקה – עמדה בלתי פופולרית ביותר, באוזני שדרן רדיו שמתח אותה. השדרן, ג'רלד דהאן, התחזה לראש ממשלת קוויבק, ושוחח איתה במשך 10 דקות בלי לגלות לה את זהותו.

כך הוא פיתה אותה לגלות את עמדתה בעניין קורסיקה ובתוך כך רויאל גם ביקשה שהוא ישמור את עמדתה בסוד, משום שזו עלולה להיחשב מעידה נוספת. דהאן, שמתח בעבר פוליטיקאים צרפתים רבים אחרים, הואשם על ידי הסוציאליסטים בתמיכה בסרקוזי ובכך שהמתיחה היא חלק מהקמפיין המלוכלך שהוא מנהל.

סרקוזי, האח הגדול מרחרח

ניקולה סרקוזי, משופשף ובקי בעימותים מלוכלכים מתוך מפלגתו שלו, מואשם בניהול מסע בחירות רצוף השמצות ופגיעות אישיות. מתוקף היותו שר הפנים, המשטרה סרה למרותו ובכמה מקרים עלה ריח באוש מחקירות שניהלה הבולשת החשאית של המשטרה נגד מתנגדיו.

לפני שבוע חקרה הבולשת את ברונו רבל, היועץ לענייני הסביבה של סגולן רויאל ולשעבר ראש "גרינפיס" בצרפת. לדברי רבל, הבולשת פשפשה במסמכי הגירושים שלו, כדי למצוא עדויות לכך שהוא היכה את אישתו. רבל הגיש תלונה נגד המשטרה, שעלולה לגרום לכך שסרקוזי ייאלץ למסור עדות בבית משפט.

המשטרה החשאית גם פעלה באופן תמוה כאשר שלחה סוכנת לחקור את אחיה של סגולן רויאל, אנטואן, בלי שום סיבה נראית לעין. סרקוזי הכחיש בתוקף כל קשר למעשים, אבל אפילו יועציו שלו הציעו לו לפרוש מתפקידו כשר הפנים.

זוג או פרד?

נישואיו של ניקולה סרקוזי נחשבו בעבר לנכס אלקטורלי, אבל הם ספגו טלטלה קשה בשנה האחרונה. אישתו עזבה אותו למען גבר אחר, ואומנם חזרה כעבור כמה חודשים, אבל החזות המושלמת נפגמה. "לכולם יש בעיות", אמר על כך סרקוזי. אבל הבעיות של שר הפנים נראות כמו גן של שושנים לעומת הזוגיות הביזארית של רויאל ופרנסואה הולנד, יו"ר המפלגה הסוציאליסטית ובן זוגה של רויאל מזה שלושים שנה.

הולנד הואשם בכך שטרם הבין שבת זוגו, ולא הוא, מועמדת לנשיאות. הזוג התעמת בציבור על עמדותיהם בעניין מיסים: רויאל בעד קיצוצים והולנד בעד העלאה. רויאל נזפה בהולנד בפומבי וקראה לו "טיפש". מנגד, כשנשאל פרנסואה הולנד בראיון על הקו שנוקטת רויאל לגבי מיסים שאל: "איזה קו"?

פנינים נוספות שהפיק: כשעוזרה של רויאל הכריז אחרי בחירתה שהיא "הגנרלית שתוביל את מסע הבחירות" הוא התפרץ ואמר: "אני הגנרל". הוא הודיע שלא יצטרף לרויאל בארמון האליזה אם תנצח והעיר: "מלכים תמיד זוכים בחזרה בכוח. מלכות שורדות רק זמן קצר". פרשנים בצרפת סבורים שהזוגיות של השניים למעשה הסתיימה ודרשו מהם להפסיק לחשוב שהציבור הצרפתי טיפש, ולהכריז על פרידה.

עושה רושם שיירשמו עוד פרקים רבים בעימות המותח על נשיאות צרפת. זה לא מפליא, כאשר על כף המאזניים מוטלים לא רק עניינים הקשורים לאג'נדה פוליטית, השמרנות הקפואה של סרקוזי מול החדשנות של רויאל, שמזכירה את ה"ניו לייבור" של בלייר. הציבור הצרפתי יצטרך לשפוט בעניין חשוב אחר: האם סגולן רויאל היא אכן טירונית שלא ראויה להנהיג, או שמא נוח למפלגת השלטון לצייר אותה ככזאת, משום שהיא אישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully