וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: הסטודנטים זקוקים לייעוץ כלכלי

20.1.2007 / 11:41

דו"ח שנתי קבע כי שיעור חובות הסטודנטים עלה ב-9% בשנה האחרונה ומחבריו קוראים למתן ייעוץ פיננסי טוב יותר לסטודנטים

בשל עליה בחובות של סטודנטים ובהתחשב בעובדה ששכר הלימוד בבריטניה עומד על כ-13 אלף ליש"ט לשנה בממוצע, נשמעות קריאות למתן ייעוץ כלכלי טוב יותר לסטודנטים. כך פורסם ב-BBC.

על פי דו"ח שנתי שנערך באנגליה, שיעור החובות הממוצע של הסטודנטים עלה בשנה האחרונה ב-9% והוא עומד על 5,760 ליש"ט. הדו"ח קבע גם כי ייעוץ כלכלי אינו נגיש עבור אלה שזקוקים לו במיוחד. ומסקנותיו קוראות לייעל ולשפר את הייעוץ המוצע לסטודנטים בתחום זה.

בסקר שערכו מחברי הדו"ח נמצא כי הורי סטודנטים מסייעים להם במימון הוצאות הלימודים בשיעור ממוצע של 4,000 ליש"ט בשנה. הדו"ח קבע שלסטודנטים לא ניתנת הדרכה מספיקה באשר לניהול כספיהם תוך התחשבות בהכנסתם הנמוכה יחסית, וציין במיוחד את הסטודנטים שמגיעים מרקע סוציו-אקונומי נמוך.

יותר ויותר סטודנטים חייבים כספים בגין הלוואות סטודנטים ממשלתיות, משיכת יתר בחשבון הבנק, חשבונות כרטיסי אשראי והלוואות אישיות מבנקים. בעוד שסטודנטים ממשפחות בעלות רקע כלכלי ממוצע ומעלה לוקחים יותר הלוואות ממשלתיות, הסטודנטים שבאים מרקע כלכלי בעייתי לא מספיק מכירים את שוק ההלוואות ולכן הסיכיםוי שייקחו הלוואה יקרה יותר הם גדולים.

מחברי הדו"ח קוראים למתן השכלה כלכלית וייעוץ פיננסי מקיפים יותר על מנת להבטיח שפחות סטודנטים ייקחו הלוואות שהם לא מסוגלים לעמוד בהן ויינשרו מהלימודים כתוצאה מכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully