וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחריין: יהודיה תכהן בפרלמנט

יוני מנדל

6.12.2006 / 15:06

הודא עזרא נונו, אשת עסקים מבחריין, היא חברת הפרלמנט היהודיה הראשונה שתכהן במדינה. מברוכ

עם סיום הבחירות לפרלמנט הבחרייני התברר כי הודא עזרא נונו תהיה לחברה היהודייה הראשונה בפרלמנט של המדינה. היא אמנם לא נבחרה ע"י העם, אך מלך בחריין, חמד אבן עיסא אל-חליפה, פרסם אמש הודעה רישמית בה הוא הכריז על בחירתה של הודא עזרא נונו היהודיה, לכהונה בפרלמנט הממלכה.

יצויין כי בפרלמנט הבחרייני 80 חברים, אשר 40 מהם נבחרים על ידי הציבור ו-40 על ידי המלך. נונו נבחרה בצו המלך, אולי, בשל העובדה כי בבחירות העם הצליחה רק אישה אחת להיבחר. לצדה של נונו היהודייה מונתה גם נציגת המיעוט הנוצרי בפרלמנט, אליאס סמעאן.

נונו, אשת עסקים בחריינית אשר עבדה בחברה גדולה למחשבים, כיהנה גם כמנכ"לית ארגון הפיקוח על זכויות אדם במדינה. גם בתפקיד זה מעולם לא כיהנה אישה לא מוסלמית. כאשר נבחרה לתפקיד לפני כשנה, אמרה כי "זהו כבוד גדול עבורי לנהל אירגון זכויות אדם במדינה, ואני אעשה כל שביכולתי על מנת לחזק את התחום".

באתר החדשות המקומי "בחריין בריף" דווח כי למשפחת נונו זהו לא המינוי הפרלמנטרי הראשון. בשנת 2000 מונה קרוב משפחה של הודא, איברהים דאוד נונו, לחבר בפרלמנט, והוא כיהן בתפקיד במשך שתי קדנציות.

אתר האינטרנט הכוויתי מספר, כי משפחת נונו היא במקורה מעירק, אולם חיה בבחריין מזה מאה שנה. כמו כן מצויין, כי בבחריין נהנים היהודים מכל הזכויות של האזרחים המוסלמים בממלכה, ללא כל אפליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully