וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבריטים: בוש מסוכן יותר מקים ז'ונג איל

3.11.2006 / 16:22

מסקר שפירסם ה"גרדיאן" עולה שגם אחמדינג'אד נתפס בבריטניה כסכנה קטנה מבוש. 69% ענו שארה"ב הפכה העולם לפחות בטוח

נשיא ארצות הברית [[ג'ורג' בוש]] נתפש בעיניהם של אזרחי בריטניה כסכנה גדולה לשלום העולם, סכנה גדולה יותר מנשיא איראן מחמוד אחמדניג'אד או ממנהיג צפון קוריאה [[קים ז'ונג איל]]. כך עולה מסקר שפירסם היום ה"גרדיאן" הבריטי.

בימים אלה נאבק בוש על שמירת הרוב הרפובליקני בקונגרס בבחירות שייערכו בשבוע הבא. אך בעוד שבארצות הברית נמצאת התמיכה בו בדעיכה, בשאר העולם היא מגיעה ממש לשפל חסר תקדים. בריטניה, יש לזכור, היא בעלת הברית החשובה ביותר של ארצות הברית, ושותפה פעילה במלחמה בעיראק.

לשאלה "האם נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש מהווה סכנה חריפה או מתונה לשלום", ענו 75% מהנשאלים הבריטים בחיוב. 69% השיבו כך לגבי ז'ונג איל, ו-62% בלבד השיבו כך לגבי נשיאה של איראן אחמדינג'אד. למזלו של הנשיא האמריקאי, הצליח אוסמה בן-לאדן לעבור בסקר אפילו אותו כש-87% מהנשאלים ענו כי לדעתם הוא מהווה סכנה לשלום.

את הסקר ערך ה"גרדיאן" בשיתוף עם עיתונים מ-3 מדינות נוספות בהם עיתון "הארץ". "לה פרס" ו"טורונטו סטאר" הקנדים ו"רפורמה" המקסיקני השתתפו גם הם. לפי הממצאים 69% מאזרחי בריטניה סבורים שמדיניות וושינגטון מאז 2001 הפכה את העולם למקום פחות בטוח, 62% חושבים כך גם בקנדה ו57% במקסיקו.

בישראל 36% מהנשאלים ענו כי מדיניות ארצות הברית הגדילה הסיכוי לסיכסוכים, 25% סבורים כי מדיניותו של בוש הפכה את עולמנו לבטוח יותר, ו30% ענו כי מדיניות וושינגטון לא שינתה דבר מבחינת ביטחון העולם.

מבין המדינות הנסקרות, הציבור הישראלי הוא היחיד שהצדיק את החלטת בוש לפלוש לעיראק, כש-59% תומכים בהחלטתו, ו-34% סבורים שטעה. בקרב הנשאלים הבריטים, הקנדים והמקסיקנים שולטת הדעה, כי הפלישה לעיראק היתה טעות חמורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully