וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחשבה שנייה: על ההיררכיה במכבי חיפה

22.9.2014 / 14:06

ורד נסע לצרפת, עזרא ירד לים, צ'וצאליץ' נכנס לשיחה ואבוחצירא שם ציצית. לא מעט שחקנים שבתחילת הקיץ נראה היה כאילו מכבי חיפה לא בונה עליהם כמובילים או לא רוצה אותם, הפכו לכוח תחת המאמן החדש. הבלוג של איציק יצחקי מספר כיצד נולדה ההיררכיה המפתיעה של סטנוייביץ'

one

חודש יוני, מתקן האימונים בעיירה קפברטון הסמוכה לבורדו. ללובי קבלת הפנים נכנס סוטיריס ניניס, עד לא מזמן שחקן שהושאל מפארמה לפאוק סלוניקי, וקצת לפני גם האיש שקבר את החלומות של אוהדי נבחרת ישראל עם שער ניצחון במשחק הזכור בבלומפילד מול נבחרת יוון. ניניס הגיע למחנה אימונים עם שלל כוכבים מוכרים מאירופה כדי להפוך את הקיץ הבא שלו לבלתי נשכח. סולימאן קמארה, מוחמד סיסוקו, בלם אברטון סילבאן דסטאן, והמגן השמאלי של אנדרלכט, פבריס סקאלה – כל הכוכבים האלה חברו למחנה אחד בתקווה להפוך את העונה הבאה לטובה יותר. באותה שעה המתין בלובי גם עידן ורד, שאחרי ארבע שנים במכבי חיפה עם ממוצע של שלושה שערים ופציעות שמקפיאות את החלום להפוך לשחקן מוביל, רוצה לעשות עונה בלתי נשכחת. בזמן שבמועדון היו בטוחים שהוא נמצא בחופשה פרטית, קשר מכבי חיפה שהה שלושה שבועות במתקן אימונים בצרפת ועבד קשה – אימונים אישיים וקבוצתיים, הרבה חדר כושר ומעט רחמים עצמיים.

העונה האחרונה והמדיניות החדשה של יעקב שחר, היא הסיבה לכך שורד שמסיים חוזה בקיץ עדיין לא חתם על חוזה חדש. ההערכה היא שהצעה תוגש בקרוב, אבל ורד שמחזיק בדרכון רומני יוכל גם לחכות. ההחלטה החשובה להפוך את הקיץ הזה לקפיצת מדרגה הגיעה אחרי עונה לא פשוטה ושיחה קשה עם אריק בנאדו. לא הרבה יודעים, אבל אחרי שחזר מפציעה בתחילת העונה שעברה שמע מהמאמן שאולי עדיף שייצא להתאוורר בקבוצה אחרת כדי להתגבר עליה. במכבי חיפה שכחו לקשר את השער מול נויר ושאלקה, את השער מול סטיאווה ואת השער הדרמטי במאריבור שהעלה את אלישע לוי לפלייאוף מול גנק. לבנאדו, כפי שהבנתם, היו תוכניות אחרות. לאחת קראו יניב קטן, לשניה אייל גולסה, אבל אחרי שבעה חודשים קשים ורד העדיף להישאר כדי להשתקם מאשר לחפש קבוצה ולקוות שבנאדו יבין שטעה. שנה אחרי, קטן רואה כדורגל מהבית, גולסה שהפך למוקצה בכפר גלים ביוון, ובנאדו כבר לא מאמן את מכבי חיפה. באופן אירוני משהו, ורד הוא היחיד ששרד.

בחזרה לצרפת. שלושה ימים בלבד אחרי סיום המחנה ההוא, אחרי שכל החברים חזרו מחופשה, ורד נחת באוסטריה כדי לשמור על הרצף ולחבור למחנה אימונים שבו הוא נראה טוב יותר. אחרי החזרה לארץ והשלמת הסגל, במכבי חיפה היה מי שאמר שלורד אין הרבה סיכוי לשרוד. בניון, ראיוס וחן עזרא נאבקו על שתי עמדות בכנפיים, אבל ורד לא הרים ידיים. הוא הבריק במשחקי ההכנה, ובכל פעם שנראה היה שסטנוייביץ' סגור לגבי שחקני הקו שלו, כאב הראש שלו הלך וגדל. במשחק הגומלין מול סכנין ורד נכנס, עשה שינוי והבקיע, ובמשחק הבכורה בסמי עופר הוא מצא הרבה ניידות וגם את העמוד. "עידן, בכל פעם שאני מכניס אותך אתה עושה שינוי במשחק. אני סומך עליך", אמר סטנוייביץ' לקשר במשחק האימון האחרון מול אחי נצרת. ורד שנכנס בישל את השער השני, סאלה מחא כפיים ופתאום, משחקן שרק בקיץ האחרון הוזכר כמי שמועמד לעזוב - הפך לאלטרנטיבה הכי טובה לשחקני הקו.

ניניס, אגב, עדיין לא מצא קבוצה.

חן עזרא שחקן מכבי חיפה עם יוסי בניון. אדריאן הרבשטיין
מרגישים את השינוי. צוצאליץ ועזרא/אדריאן הרבשטיין

ורד הוא דוגמא מצוינת לאופן שבו ההיררכיה של מאמן מכבי חיפה השתנתה תוך כדי תנועה. קווי הדמיון של סיפור ניקולה מיטרוביץ' במכבי תל אביב מובילים אותנו לסאגת אדין צוצאליץ', שהפך לשחקן חשוב במערך של סטנוייביץ' אחרי שכבר שחרר אותו. צוצאליץ' התבקש להתאמן עם מנודי מכבי חיפה, אבל שיחה את שנערכה מאחורי הקלעים עם הנשיא יעקב שחר הביאה אותו להחלטה לתת לו עוד משחק אימון אחד לפני שיחליט, והשאר היסטוריה. האם מישהו האמין, ששמעון אבוחצירא, שרק בקיץ עלתה אפשרות שיפרוש בגלל פגיעה בשריר הלב יחזור בתשובה דווקא במשחק הבכורה בסמי עופר? ואיך הפך ג'אבר עטאא, שלא שיחק כמעט שנה כדורגל, לשחקן הרכב?

גם לגבי ההרכב שלו, החשיבה של סטנוייביץ' השתנתה תוך כדי תנועה. חן עזרא רשם ירידה משמעותית במספרים שלו בעונה החולפת ולרגע נראה שהעונה יאבד את המקום בהרכב. 13 שערים בעונה האחרונה בנתניה, הפכו אותו לטבח במכבי חיפה – תשעה שערים ו-13 בישולים לפני שנתיים, בתקווה שהעונה שעברה תהפוך לעונה מדהימה באמת. אבל מאז קרו כמה תהליכים במכבי חיפה – סגל בינוני, פציעה והתפרקות, הובילו את הקשר לסיים את העונה שעברה עם חמישה שערים בלבד. עזרא לא היה שחקן של מספרים גם בטוברוק, אבל הוא לעולם היה שחקן מוביל בקבוצות שבהן שיחק. בדיוק בגלל זה, עזרא למד מורד ולא נח בקיץ. הוא ירד לחוף בנתניה עם מאמן הכושר שרון אוחיון, והעונה הוא מרגיש שהוא מסוגל להפוך לשחקן קו מגוון יותר, מהיר יותר וחד יותר – בדיוק כפי שעשה בתחילת העונה הקודמת עם שלושה שערים בליגה האירופית, רק לאורך זמן.

על הנקודה של עזרא, שלפי משחקי ההכנה ראוי להפוך לשחקן מוביל במכבי חיפה ובקיץ לשחקן בשל יותר לאירופה, מדברים לא מעט בחדר ההלבשה של מכבי חיפה. יוסי בניון פצוע, המאמן משחק עם שני שחקני קו באופן קבוע, והשאלה הגדולה היא מה יעשה סטנוייביץ' עם שלישייה כזאת בקישור– ראיוס, בניון ועזרא לאחר חזרת בניון, והאם ייאלץ לוותר על אחד מהם. חלק משחקני מכבי חיפה עדיין מאמינים שסטנוייביץ' ישנה את השיטה, יעביר את ראיוס לאמצע וישחק עם חלוץ אחד. אלא שבמתכונת הזאת, עם היכולות האדירות של אידריסו, שחקנים כמו אבוחצירא, תורג'מן ועמאשה – ימצאו את עצמם כמעט לעולם בספסל או ביציע. אם לא ישנה את השיטה, שחקנים כמו כליבאת וורד יצטרכו לצאת גם בעונה הבאה למחנה אימונים בצרפת.

נדמה לי שחלק משחקני מכבי חיפה מפספסים את הנקודה העיקרית. בתהליך שבו הקבוצה נמצאת, לא משנה איך סטנוייביץ' יפתור את הבעיה הזאת, משום שבפעם הראשונה מזה שלוש שנים יש למאמן מכבי חיפה כאב ראש בריא.

עכשיו הבנתם כמה חכם היה להפריש את קטן?

***

קטנה: מהרגע הראשון שהגיע לכאן, אלכסנדר סטנוייביץ' התעקש על אוראל דגני כאילו היה מו אידריסו. שחר דיבר עם ברקוביץ', והדרך המורכבת נסללה תמורת שני שחקנים פחות מוכשרים ממנו. שני משחקים מפתיחת העונה, כולל הערב בטדי, והבלם רואה רק יציע. מה זה אומר על הסגל של מכבי חיפה? שיש לה מאמן זר. תשאלו את פאקו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שחקן מכבי חיפה עידן ורד. אינסטגרם, צילום מסך
המריא למחנה אימון בצורה פרטית. ורד בקיץ/צילום מסך, אינסטגרם
שחקן מכבי חיפה עידן ורד. אינסטגרם, צילום מסך
עידן ורד במחנה האימון בצרפת, עם שחקן אנדרלכט פבריס סקאלה/צילום מסך, אינסטגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully