וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכל השדים והרוחות: נבחרי השבוע בליגות הבכירות באירופה

22.9.2014 / 7:00

ג'יימי ורדי עוד שיחק לפני ארבע שנים בפארקים בליגה השביעית עם אזיק אלקטרוני על הרגל. השבוע הוא כבר עשה צחוק מהשדים המיליונרים של מנצ'סטר יונייטד, שזכו להזדהות מצד האקס ריו פרדיננד. וגם: סגירת החשבון של אלגרי וההיסטוריה בבונדסליגה. נבחרי השבוע

ג'יימי ורדי, לאונרדו אוז'ואה, לסטר. GettyImages
איזו מסיבה. ג'יימי ורדי/GettyImages

שחקן השבוע

ג'יימי ורדי - לסטר סיטי

במאי 2010, כשאסטבן קמביאסו חגג עם אינטר את הזכייה בליגת האלופות ואת הטרבל ההיסטורי, חברו לקבוצה כיום, ג'יימי ורדי, נחשב גם הוא לכוכב. בעולם אחר לגמרי, בקבוצת סטוקסברידג' פארק סטילס. בגיל 23 ורדי היה שחקן פארקים שהעביר את ימי ראשון שלו בקבוצה מהליגה השביעית.

הפרמיירליג נראתה אז כמו חלום חסר סיכוי עבור השחקן צעיר שנזרק בגיל 16 ממחלקת הנוער של שפילד וונסדיי כי היה "קטן מדי". אפילו התקווה לקבל חוזה מקצועני הלכה ונעלמה לאחר כל תקופת מבחן כושלת. אם זה לא הספיק, הכדורגלן המתוסכל היה מעורב בתקיפה אלימה בפאב, הורשע ונאלץ להסתובב עם אזיק אלקטרוני. ובכל זאת, הוא לא ויתר על האהבה שלו למשחק. ורדי עבר להאליפקס מהליגה השישית, המשיך לפליטווד טאון מהליגה החמישית וביולי 2012 נרכש על ידי לסטר סיטי מליגת המשנה בסכום שיא עבור שחקן חובבן - מיליון ליש"ט. שנה ראשונה קשה כמעט גרמה לו לפרוש. התקשורת לעגה וגם האוהדים התייאשו, אך המאמן נייג'ל פירסון שכנע את ורדי לתת הזדמנות נוספת. לעצמו.

אתמול (ראשון) ורדי השלים את סיפור הסינדרלה שלו. הוא פתח לראשונה בהרכב של פירסון, כבש שער בכורה בפרמיירליג, בישל לאלוף אירופה קמביאסו והיה האיש שהפיל בנוקאאוט מהמם את קבוצת המיליונים שבנה לואי ואן חאל במנצ'סטר יונייטד. אנחל די מריה, רדאמל פלקאו, רובין ואן פרסי - כולם בסופו של דבר שימשו כניצבים בהצגה של ורדי. הקיצוני בן ה-27, שהבקיע 16 שערים בעונת העלייה, עשה צחוק מההגנה המחרידה של השדים האדומים. אחרי שסידר שער מצמק ללאונרדו אוז'ואה, יונייטד הגיבה ועלתה ל-1:3. ואן חאל הרגיש בטוח בניצחון עד הדקה ה-62, אלא שאז החל המופע המהפנט של ורדי.

האנגלי המהיר סחט פנדל, הכין את השוויון לקמביאסו, הבקיע בעצמו במתפרצת קטלנית ובדקה ה-83 סחט פנדל נוסף וגם כרטיס אדום מטיילר בלאקט האומלל. קריאת העידוד Jamie Vardy's having a party ששימשה בעבר כאקט התגרות בשחקן ואז הפכה לשיר העידוד שלו בלסטר, תפסה תאוצה ברשת. אפילו מריו באלוטלי הרשה לעצמו להצטרף למסיבה של ורדי. המסיבה שוואן חאל לא ישכח.

מסימיליאנו אלגרי מאמן יובנטוס (למטה) לוחץ יד למאמן מילאן פיליפו אינזאגי. GettyImages
לחיצת יד לפני, סנוקרת אחרי. מסימיליאנו אלגרי עם פיליפו אינזאגי/GettyImages

מאמן השבוע

מסימיליאנו אלגרי - יובנטוס

ספטמבר 2012. מסימיליאנו אלגרי, מאמן הקבוצה הבוגרת של מילאן, הגיע למתחם האימונים ויסמרה בזמן שפיליפו אינזאגי עבד עם קבוצת הנערים שלו. "הילדים מתאמנים, שלא יפריע ושלא יתקרב למגרש", הפציר אינזאגי, שכעס על המאמן שאילץ אותו לפרוש ומנע ממנו להמשיך ללבוש את מדי הרוסונרי. אלגרי, שמצדו חש אז כי חלוץ העבר חותר תחתיו במועדון, פנה אל אינזאגי ואמר: "אתה רוצה לקחת את המקום שלי?". אינזאגי השיב: "בטח, אני אקח את את התפקיד שלך ואעשה אותו טוב יותר". השנים המשיכו להתנגח וכמעט גלשו לעימות פיזי, לפני שהפרידו ביניהם ושלחו אותם לנאום התנצלות פומבי בערוץ הטלוויזיה של המועדון ביום שאחרי.

ספטמבר 2014. הצ'ילבות נפגשו שוב, הפעם בסן סירו, ואפילו לחצו ידיים. אינזאגי אכן תפס את מקומו של אלגרי, אבל התמזל מזלו של אלגרי והוא מצא ג'וב יוקרתי עוד יותר, כמאמן יובנטוס. העזיבה של אנטוניו קונטה הייתה טראומטית מבחינת האלופה, אך הכניסה של אלגרי לתפקיד הייתה חלקה מהצפוי. ארבעה משחקים, ארבעה ניצחונות (שלושה בליגה ואחד בליגת האלופות) ועדיין ללא שערי חובה, כשהניצחון הרביעי היה על 0:1 קטן ומתוק על אינזאגי והאקסית מילאן.

אלגרי טען בסיום ש"זו לא הייתה נקמה". אז אולי לא נקמה, אבל בהחלט סגירת חשבון. בשנה האחרונה שלו בסן סירו שמע אלגרי הרבה טרוניות בנוגע לכדורגל ההגנתי. והנה, דווקא אינזאגי ההתקפי העמיד את מילאן במגננה ושילם את המחיר מול יובנטוס היצירתית והאיכותית יותר של היריב המר. אלגרי ויתר על שינויים מרחיקי לכת ושמר על הקו המנחה מתקופת קונטה. עד כה זה עובד לו נהדר, למגינת לבם של המקטרגים שמחכים בפינה. וצריך לזכור שהוא עבר את מילאן בלי המאסטרו אנדראה פירלו שעדיין סובל מפציעה. גם אנדראה ברצאלי בחוץ, ג'ורג'ו קייליני פתח לראשונה בליגה, ארתורו וידאל נכנס רק כמחליף ופרננדו יורנטה עדיין לא בעניינים. ובכל זאת, גם אצל אלגרי השלטון היובנטיני נראה בלתי ניתן לערעור.

ריו פרדיננד שחקן ק.פ.ר. GettyImages
למה הוא היה צריך את זה? ריו פרדיננד/GettyImages

פלופ השבוע

ריו פרדיננד - ק.פ.ר

קפטן נבחרת אנגליה לשעבר נמצא בכותרות ובמצב רוח תוקפני. הוא חתך את דייויד מויס, פאביו קאפלו, רוי הודג'סון וג'ון טרי באוטוביוגרפיה שכתב, התנצח בטוויטר עם ג'יימי קראגר ומחזיק בחוזה כפרשן טלוויזיה. על המגרש, לעומת זאת, הוא קצת פחות נחרץ והרבה יותר מביך. אחרי 12 שנים בטופ האירופי כבלם הבכיר של מנצ'סטר יונייטד, ריו פרדיננד בן ה-35 כבר התכוון לתלות את הנעליים ולהצטרף לחבריו באולפן. ואז הגיע הטלפון מהאב הרוחני הארי רדנאפ, שהצליח לשכנע את חניכו לשעבר מווסטהאם להצטרף לק.פ.ר. בינתיים, נראה ששני הצדדים היו מעדיפים שהשיחה ההיא כלל לא הייתה מתקיימת.

הפציעות פגמו ביכולת המשחק של פרדיננד וגם הגיל נתן את אותותיו. הרגליים כבדות, התגובות מאוחרות ועונת הפרישה החלה ברגל שמאל. אחד הבלמים הטובים בהיסטוריה של הכדורגל האנגלי אמור היה לשמש כחונך של סטיבן קולקר המוכשר, אך נראה בעצמו כמי שמשווע לסיוע של מבוגר אחראי. במחזור הפתיחה הוא כשל בשמירה במצב נייח ואפשר לג'יימס צ'סטר לסדר להאל שער ניצחון. לאחר מכן באה הרביעייה מטוטנהאם, יכולת משופרת הניצחון על סנדרלנד ואז עוד רביעייה כואבת בערב החזרה העגום מבחינתו לאולד טראפורד. ובשבת? אפילו פיטר קראוץ' התעלל בו. חלוצה של סטוק סיטי הקדים את פרדיננד במיאוץ לכל כדור, התרומם מעליו כדי לבשל את הראשון וניצל שאננות שלו במרכז ההגנה כדי לכבוש את השני. הנחמה היחידה שלו, שההגנה של יונייטד בלעדיו נראית עוד יותר גרוע.

מוריץ סטופלקאמפ, שחקן פאדרבורן. GettyImages
ההיילייט של הקריירה. מוריץ שטופלקאמפ/GettyImages

מהלך השבוע

השער של מוריץ שטופלקאמפ - פאדרבורן

במחזור הפתיחה של הבונדסליגה כבש קארים בלארבי מלברקוזן את השער המהיר בתולדות הליגה. במחזור הרביעי נרשמה היסטוריה נוספת, הפעם על ידי מוריץ שטופלקאמפ מהעולה החדשה פאדרבורן, שניפץ את שיא המרחק. בדקה השלישית של תוספת הזמן, כשהשוער רון רוברט צילר עלה לעזרת התקפת האנובר במהלך בעיטה חופשית כדי לנסות להשיג את השוויון, הכדור נהדף לרגלי שטופלקאמפ. הקשר בן ה-27, שניסיונו הקודם בבונדסליגה היה במדי האנובר לפני שלוש שנים, עצר את הכדור סמוך לרחבה שלו ובעט מהאוויר ברגל ימין. הכי רחוק שאפשר. בעט, וראה את הכדור, ממריא בכיוון הנכון, מקפץ על הדשא ובסופו של דבר מתגלגל אל הרשת. "לא ידעתי שאני יכול לבעוט כל כך רחוק", הודה הכובש ההמום. המרחק שנמדד: 83 מטרים. שיא ליגה חדש, שגם הציב את פאדרבורן הצנועה במקום הראשון בליגה. בונוס הולם.

שחקני וולפסבורג חוגגים. Stuart Franklin, GettyImages
שמאלית אימתנית. ריקרדו רודריגס, במרכז/GettyImages, Stuart Franklin

ה-11 של השבוע

שוער: סרחיו אלברס (סלטה ויגו) - תפס יום ענק במגרשה של האלופה
מגן ימני: אלן ניום (גרנאדה) - הפתיחה הטובה בתולדות המועדון
בלם: מרקו באשה (ליל) - לא נותן להתקרב לאניימה
בלם: ג'וליאן לסקוט (ווסט ברומיץ') - לא יכול היה לבקש בכורה טובה יותר
מגן שמאלי: ריקרדו רודריגס (וולפסבורג) - פנדל מוצלח, בישול יפה וגם וולה לקינוח
קשר: מסוט אוזיל (ארסנל) - שלוש דקות ו-12 שניות של שכרון חושים
קשר: רוני (הרטה ברלין) - חתום על סרט המתח של יום שישי
קשר: סרגיי קריבץ (מץ) - היסטוריה בלארוסית בליגה הצרפתית
חלוץ: ג'יימי ורדי (לסטר סיטי) - שחקן השבוע
חלוץ: כריסטיאנו רונאלדו (ריאל מדריד) - סימן שלושה איקסים גם על אצטדיון ריאסור
חלוץ: אנטוניו קסאנו (פארמה) - צמד, ונאום פרידה מהנבחרת

כריסטיאנו רונאלדו ריאל מדריד חוגג שער. GettyImages
הפגיז גם במגרש בו לא הצליח לכבוש בעבר. כריסטיאנו רונאלדו/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully