וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוסא מתמיד: נוסא איגייבור חולם על ליגת האלופות עם מכבי תל אביב

30.7.2014 / 12:00

הוא לא הסתדר עם קשטן, אבל אהב מאוד את שירזי והביא לו ולהפועל תל אביב גביע. אחר כך יצא לבטיס ואפילו היה מועמד למנצ'סטר יונייטד, אבל אוסף שערוריות וסכסוכים עם האוהדים גרמו לו להגיע בסוף למכבי תל אביב. נוסא איגייבור חולם בגדול, אבל צריך להשתנות כדי להצליח

נוסא איגייבור, מכבי תל אביב. קובי אליהו
במקום אולד טראפורד, הוא ישחק בבלומפידל העונה. איגייבור/קובי אליהו

בתחילת העונה שעברה, בין החזרה ממסע המשחקים שלה במזרח לבין שני משחק ההכנה האחרונים לקראת העונה, נפגשה מנצ'סטר יונייטד ל"משחק סודי" עם בטיס מהליגה הספרדית. המנג'ר של השדים האדומים, דייויד מויס, היה אז בראשית דרכו המבטיחה כמחליפו של סר אלכס פרגוסון וביקש להתרשם בשקט מהקבוצה שלו. ויין רוני, שבדיוק חזר מפציעה, נאני ונמנייה וידיץ' כבשו ב-0:3 הקליל של יונייטד, אולם מי שצד את עינו של המנג'ר הסקוטי שיחק בכלל עבור היריבה שלו באותו משחק. קראו לו נוסא איגייבור, והוא "נכנס לרשימות" כמו שנהוג לומר.

בפברואר, בין הפסד להפסד ובין כישלון לכישלון, מויס כבר החל לתכנן את עונתו השנייה בתפקיד. הוא, וכמעט אף אחד אחר יש לומר, לא האמין שיונייטד תפטר אותו עוד לפני סיום שנתו הראשונה על הקווים. אחד השחקנים שמויס רצה לראות יותר מכל בקבוצה החדשה שהוא תיכנן לבנות היה איגייבור, שבדיוק חזר מעוד פציעה טורדנית. מויס לא שכח את היכולת של הניגרי מאותו משחק ידידות והאמין שמדובר בשחקן קלאסי עבור הפרמיירליג, כזה שיכול לרוץ במהירות מרחבה לרחבה. את סוף הסיפור כולם כבר מכירים. הסקוטי פוטר ואיגייבור ממש לא עבר למנצ'סטר יונייטד. אלא שעכשיו, לנוסא איגייבור יש צ'אנס לשחק בליגת האלופות, משהו שיונייטד כבר לא תעשה העונה. כדי להגיע לשם ולהגשים את חלומו הגדול, איגייבור יצטרך להתעלות ובעיקר, לא להיות נוסא איגייבור של השנתיים האחרונות.

שחקן בטיס, נוסא איגייבור. Clive Brunskill, GettyImages
לשכוח במהרה את השנתיים בבטיס/GettyImages, Clive Brunskill

אחרי שהחל את הקריירה בניגריה וכיכב לרגע בלילסטרום הנורבגית עוד לפני שהיה בן 20, נחת איגייבור בקיץ 2011 בהפועל תל אביב. עונה קודם לכן האדומים עוד הופיעו בליגת האלופות, אבל ה"במבי" בין מוני הראל לאלי טביב היה גדול עליהם והמצב הבעייתי בצמרת המועדון חילחל לכר הדשא. רגע לפני שהוא הגיע לאדומים, הכוכבים הגדולים גילי ורמוט, איתי שכטר וערן זהבי עזבו וכך הפך איגייבור הצעיר לאחד השחקנים שצריכים להוביל את המועדון.

זה לא ממש הלך. איגייבור לא הסתדר עם דרור קשטן, שהגביל אותו על המגרש. גם העובדה שהוא הגיע מליגה סקנדינבית וכלל לא זכה לפגרה לא עזרה יותר מדי. הניגרי נראה אבוד והתקשה לספק את הסחורה עד ינואר, אז טביב פיטר את קשטן והחליף אותו בניצן שירזי ז"ל. החיבור עם המאמן החדש כבר עבד הרבה יותר טוב. בשמינית הגמר, כשהפועל נותרה בעשרה שחקנים לאחר הרחקתו של השוער אפולה אדל, איגייבור התעלה, כבש צמד בהארכה והחזיר את האדומים מפיגור לניצחון חוץ 1:3 על בני לוד. בגמר, הוא ניצל את הכושר הגופני האדיר שלו, ברח להגנת מכבי חיפה בדקה ה-92 וכבש את ה-1:2, שנתן לאדומים גביע שלישי ברציפות.

בכלל, כשאיגייבור הגיע להפועל תל אביב, אנשי הצוות המקצועי אמרו שאולי קשה לו להבין ולבצע טקטיקה, אבל שהם אף פעם לא ראו שחקן עם מבנה כזה ויכולות אתלטיות כאלה. כנראה שזה גם מה שקסם עכשיו לג'ורדי קרויף. לפני שהחלה עונת 2012/13, איגייבור בקושי התאמן, אבל במשחק גביע הטוטו הראשון של הפועל תל אביב הוא נראה בכושר הרבה יותר טוב מכולם. שירזי ניסה להשאיר אותו, אבל חיים רמון הבהיר שחייבים למכור.

אז איגייבור עבר לבטיס, תמורת 1.1 מיליון יורו ועם המון ציפיות. כמה חודשים אחרי שהגיע לקבוצה מסביליה, הוא הצית את דמיונם של האוהדים. במשחק אימון בין ניגריה לונצואלה, הקשר השתלט על כדור מקפץ, הניף את הרגל ושלח בעיטה מהאוויר, מ-30 מטר, היישר אל בין החיבורים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

הגול האדיר מול ונצואלה:

לצערם הרב של כל הצדדים, מאותו רגע העסק נתקע. איגייבור לא מצא את הרשת בכלל במדי בטיס והקרע הגדול החל עם אליפות אפריקה. ברביעי בינואר הוא רשם 53 דקות ב-1:2 של הורדיבלאנקוס בסראגוסה. יממה לאחר מכן, המריא להצטרף לנבחרתו לקראת האליפות. הוא חזר לסביליה בשמיני במרץ, 26 ימים אחרי משחק הגמר בו ניגריה ניצחה את בורקינה פאסו. להנהלת בטיס הוא הסביר שנתקל בבעיה עם הדרכון בשדה התעופה בפרנקפורט. הקבוצה נתנה לו קנס כבד, 30 אלף יורו, אבל לקהל זה לא הספיק ומהיציעים איגייבור שמע קריאות להעיף אותו מהקבוצה ושריקות בוז עם כל נגיעה בכדור. מבחינת האוהדים, בדיוק בזמן בו נאבקה הקבוצה על מקום באירופה, איגייבור בחר לנוח.

ולא שהיו לו יותר מדי סיבות לנוח. בבטיס האמינו שאליפות אפריקה הזו תהפוך את איגייבור לכוכב, אבל בדיוק ההיפך קרה. הוא היה בהרכב בשני המשחקים הראשונים של ניגריה ואת שניהם סיימו הסופר איגלס בתיקו. מאותו רגע, הוא לא דרך יותר על כר הדשא עד לתום הטורניר. איגייבור העניק ראיון ובו ביקר את הטקטיקה של הקבוצה וגם אמר: "בתרבות הכדורגל הספרדית המילה סבלנות פשוט לא קיימת. צריך זמן להסתגל לליגה חדשה וזה מוריד את רמת המשחק בהתחלה ואנשים לא מבינים את זה".

הפיצוץ הבא הגיע מהר מאוד. באפריל 2013 נקלעה בטיס לפיגור ביתי 3:0 בדרבי הלוהט מול סביליה. המארחים הצליחו לכבוש שער מצמק אחד עוד לפני ההפסקה ואיגייבור נשלח להתחמם יחד עם שלושה שחקנים נוספים. "היו שם שני אוהדים, ביציע שלנו, שהתחילו לקרוא לי 'קוף שחור'", הוא אמר אחרי המשחק, "לא הבנתי מה עשיתי להם רע. אפילו לא הייתי על המגרש. לאף אחד מהשחקנים שהתחממו לידי לא צעקו דברים כאלה. זה רק בגלל צבע העור שלי". הוא נכנס כמחליף בדקה ה-82 ושבע דקות לאחר מכן זכה לרגע השיא שלו בבטיס, כאשר התרומם מעל ההגנה ונגח פנימה את ה-3:3 הדרמטי.

אלא שרגע השיא הזה היה קצר, מאוד קצר. מיד לאחר השער רץ איגייבור לכיוון אותו יציע של האוהדים השרופים של בטיס, ממנו שמע קודם לכן את ההקנטות. הוא הניף את שתי הידיים, סימן אצבע משולשת וצעק לאוהדים "Fuck you". אומנם הוא התנצל במהרה לאחר המשחק, אבל הגרעין הקשה מחק אותו. מעטים האמינו שהוא יישאר בבטיס עונה שנייה ולא מעט קבוצות כבר התעניינו בו, אבל בסופו של דבר איגייבור המשיך בקבוצה.

נוסא איגייבור שחקן בטיס אחרי שכבש לרשת סביליה. רויטרס
הדרבי השערורייתי מול סביליה גרם לקרע עם האוהדים/רויטרס

העונה השנייה הייתה, איכשהו, עוד יותר גרועה מהראשונה. הניגרי לא הפסיק להיפצע ושותף בסך הכול ב-12 משחקי ליגה ובארבעה משחקים בליגה האירופית. השער היחיד שלו הגיע ב-29 בספטמבר. הקבוצה עצמה התרסקה לחלוטין ולמרות שהצליחה לרוץ עד שמינית הגמר בליגה האירופית, שם הפסידה באכזריות ליריבה העירונית סביליה, בליגה בטיס התרסקה לחלוטין והירידה שלה הייתה ברורה בערך מאמצע העונה.

בפברואר האחרון, איגייבור שוב התפרץ. בראיון נוקב ל-BBC הוא אמר: "אף פעם לא חוויתי גזענות בנורבגיה או בישראל והייתי בטוח שזה המצב בכל מקום. אבל בספרד... האוהדים שונים. אם אתה משחק רע, הם צועקים ומתעצבנים, אבל עם השחורים זה סיפור אחר. הם קוראים לך בשמות. רק בספרד גיליתי מה זו גזענות בכדורגל ואני חושב שפיפ"א חייבת לעשות משהו בעניין, כי מדובר פה על זכויות אדם".

אם עד לאותו רגע מישהו בבטיס עוד חלם שייצא משהו מהשידוך הזה, אחרי אותו ראיון כבר היה ברור שהניגרי חייב לעזוב. אז גם הגיעה ההתעניינות מצד מויס ויונייטד ובמקביל, מכיוונן של לא מעט קבוצות אחרות בשתי הליגות הבכירות באנגליה. פציעה טורדנית נוספת, שהשביתה אותו לחודשיים, העלימה את כל המחזרות והשאירה אותו בזרועותיה של מכבי תל אביב. גם העובדה שהוא נופה ברגע האחרון מהסגל של ניגריה למונדיאל בברזיל בוודאי עזרה לצהובים והשאירה את המחיר שלו נמוך יחסית. בסביבתו של איגייבור טענו אגב, שהניפוי המפתיע הגיע בשל העובדה שהמאמן סטפן קשי לקח איתו שחקנים שמיוצגים על ידי סוכן המיודד עמו.

נוסא איגייבור, נבחרת ניגריה. GettyImages
מה קרה בנבחרת?/GettyImages

המשא ומתן בין בטיס למכבי תל אביב היה לא פשוט. בשלב מסוים, התקשורת בסביליה כבר דיווחה שהוא לא הולך לשום מקום. גם מצדו של קרויף, בניגוד לרוב העסקאות השקטות שהוא עשה מאז הגיע למועדון הצהוב, עסקאות שלרוב הסתיימו בהודעה רשמית פתאומית של הקבוצה על שחקן רכש חדש, המצב היה שונה הפעם והשיחות עם בטיס היו גלויות מאוד, כאשר לפני אחת מהן אפילו התפרסם סרטון שלו מגיע למשרדי הקבוצה הספרדית.

בכתבה עליו מהשבוע האחרון בעיתון "סביליה ABC" נכתב: "את התקופה של איגייבור בבטיס אפשר לסכם כנוראית ומאוד מאכזבת. הוא שחקן מאוד מגוון, עם יכולות פיזיות אדירות, שלא יודע לנצל את מה שיש לו. בכל התקופה שלו בבטיס, הוא לא עשה שום דבר במטרה להתאקלם במועדון או בעיר. הוא אפילו לא ניסה ללמוד את השפה, תמיד היה ליד המתרוגמן שלו".

בסופו של דבר, הכול הסתדר ומיד לאחר הניצחון של האלופה הישראלית על סנטה קולומה במשחק הגומלין, היא הודיעה שאיגייבור, יחד עם עדן בן בסט, מצטרפים לקבוצה. השילוב בין הניגרי לבין אוסקר גרסיה בוודאי יהיה מעניין, שכן המאמן הספרדי נחשב גם הוא לכזה שלא מקיים יותר מדי שיחות אישיות עם שחקניו ולא משאיר יותר מדי מקום לחופש על המגרש. גרסיה יצטרך להחליט איפה הוא מציב את איגייבור במערך שלו והאם הוא שולח אותו לדהור באגף או דווקא מבקש ממנו לדחוף את הכדור מהקישור האחורי קדימה. בכל מקרה, אם החיבור יעבוד ומכבי תל אביב תקבל איגייבור קרוב יותר לזה שהיה בחצי העונה השנייה בהפועל תל אביב מאשר זה שהיה בשנתיים האחרונות בבטיס, כולם ירוויחו ואולי אפילו מנצ'סטר יונייטד תשים לב אליו שוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully