וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני נשים דורשים לבטל לאלתר את חיוב הופעת המעודדות

פנו למנכ"ל המנהלת ושוקלים לעתור משפטית במידה ולא ייענו בחיוב לדרישתם. "אנו נדהמות ומוחות על קיבוע התפיסה השוביניסטית בחברה"

בפנייה דחופה למנכ"ל מנהלת ליגת העל, עדלי מרכוס, דורשים הבוקר (שני) ארגוני נשים וארגונים חברתיים לבטל לאלתר את התקנה המחייבת הופעתן של מעודדות במשחקים. על פי תקנה זו, חלה חובה על קבוצות כדורסל להבטיח הופעתן של מעודדות, רובן קטינות, בפסקי הזמן במשחקים. קבוצות שלא נעו עד כה לדרישה זו, נקנסו.

בפנייה נאמר כי "אנו, ארגוני הנשים והארגונים החברתיים החתומים מטה, דורשות כי תבטלו לאלתר את התקנה לפיה חלה חובת הופעה של מעודדות במשחקים. אנו נדהמות ומוחות על תקנה זו, שמקבעת את התפיסה השוביניסטית בחברה, לפיה תפקידן וחובתן של נשים הוא לשמש מעודדות ברקע לגברים המשחקים במרכז. בהתחשב גם באופי העידוד, בלבוש הנדרש מן המעודדות ובגילן הצעיר מאד לרוב, אנו רואות בתקנה זו משום עידוד חמור ליחס פורנוגרפי ומבזה כלפי קטינות ונשים.

"לדידנו, תרגום יחס פורנוגרפי כלפי קטינות ונשים לכדי תקנה פורמלית ומחייבת, כמוהו כאישור ועידוד פומבי למבט והתנהגות שוביניסטים, עד כדי אלימים, כלפינו, וזאת בשם ומטעם מנהלת ליגת הכדורסל בישראל. העובדה כי אתם מחייבים כי העידוד ייעשה על ידי נערות ונשים, משמעה כי אתם בוחרים מדעת ובהכרה לשמר ולהעמיק את היחס המפלה כלפינו בחברה, לטובת השחקנים ולעיני הקהל שמפנים כך עוד יותר, ובעידודכם, את חלוקת התפקידים הסקסיסטית בחברה. לא יעלה על הדעת כי תייצרו ותאכפו תקנה, שכל כולה אומרת החפצה של נערות ונשים והפיכתן על פי חוק לאובייקטים מיניים, כדי לעודד את השחקנים להגביה ולהזקיף את משחקיהם".

בין הארגונים החתומים - שדולת הנשים בישראל, ויצו, קואליציית נשים לשלום, אחותי, מרכז תמורה, הטלוויזיה החברתית, רוח נשית, פרלמנט נשים, תנועת ש.י.ן, אנור וסדאקה-רעות. בארגונים שוקלים לעתור משפטית נגד תקנה זו במידה ולא ייענו בחיוב לדרישתם.

אלון סגל, דובר מנהלת ליגת העל, מסר בתגובה: "בשלב זה נלמד את הנושא ואז נגיב עליו". יש לציין כי בארצות הברית מונהגת תרבות המעודדות כבר שנים רבות, והתחום מסווג כתחנת ציון לקריירה וכקרש קפיצה למסלול הדוגמנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully