וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "אקים ממשלת אחדות לאומית"

פנחס וולף ועדי שמחוביץ

16.11.2008 / 19:31

יו"ר הליכוד ניצל את ישיבת מרכז המפלגה כדי לתקוף את יו"ר קדימה: "אזרחי ישראל מצפים לדרך חדשה". ח"כ סער: "קדימה השחיתה כל חלקה טובה"

ניר לנדאו, מערכת וואלה!

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

במהלך ישיבת מרכז הליכוד שהתכנס הערב (ראשון) בגני התערוכה בתל אביב, תקף יו"ר המפלגה ח"כ בנימין נתניהו את יו"ר קדימה ציפי לבני. לדבריו, "השלום יושג רק מתוך עוצמה. אם אתה בורח מהטרור הוא רודף אחריך. במקום לברוח מהטרור אנחנו נלחם בו". נתניהו הוסיף כי "אזרחי ישראל מצפים היום למנהיגות חדשה ולדרך חדשה, בעוד שלושה שבועות נעמיד בפניהם את הנבחרת הטובה ביותר להנהגת מדינת ישראל ובעוד שלושה חודשים, נוביל את מדינת ישראל לדרך חדשה". לדבריו, "הדאגה של כולנו היא אחת, הבטחת ביטחונה ועתידה של מדינת ישראל".

בנושאי הכלכלה והחינוך אמר נתניהו כי "ניצור מקומות עבודה ונמנע פיטורים. לצערי יש חשש שהגל הזה יגדל. כשאנחנו מבטיחים שניצור מקומות עבודה זה לא סתם דיבורים, עשינו את זה בעבר. כיוון שמילאנו את קופות המדינה, נוכל בעת הצורך לדאוג לקרנות הפנסיה של אזרחי ישראל. בחינוך נוביל מהפכה אמיתית שתיתן שיוויון הזדמנויות לכל ילד. נוציא את הנכבה ונחזיר את הציונות למורשת ישראל".

נתניהו הבטיח מלחמה בלתי פושרת בפשע והאלימות: "אני כמוכם רואה את המראות ושומע את הזעקות. לא נסבול מצב שבו הורים חוששים לילדיהם שיצאו לבלות. אנחנו לא יכולים לסבול מצב שבו אמא נרצחת לנגד עיני ילדיה על שפת הים, לא נסבול מצב שבו שודדים קשישים באכזריות ואנו נשנה זאת. ננהיג יד ברזל נגד הפשיעה והאלימות, נפעל נגד הפושעים ונגד הביריונים".

לקראת סוף דבריו אמר נתניהו כי "לאחר הבחירות אנחנו נקים ממשלת אחדות לאומית רחבה סביב המטרות המשותפות הללו. לאחר הבחירות אני מתכוון לקרוא לכל המפלגות הציוניות להצטרף אלינו, אני חושב שזה אפשרי".

3 מקומות ישוריינו לנשים

להתקפות נגד לבני הצטרפו גם יתר חברי הסיעה: ח"כ יובל שטייניץ אמר כי, "אנחנו משווים בין עגלת הליכוד המלאה לעגלת קדימה הריקה. ללבני אין שום הצלחה מוכחת מול בנימין נתניהו, שר האוצר הטוב ביותר לדעת מומחים בינלאומיים". הוא הוסיף כי "לבני ואולמרט מוכנים לחלק, לפלג ולהרוס את ירושלים, מוכנים לקחת את הסיכון של מדינה פלסטינית חמושה ומוכנים לקחת סיכון קיומי של ירידה מרמת הגולן".

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ גדעון סער, ערך השוואה בין ראש הממשלה אהוד אולמרט לשרת החוץ ציפי לבני: "בבחירות האלה נציב דרך מול דרך, מול הדרך שהביאה את הטילים בצפון ובדרום, מול הדרך שהביאה כישלונות במדיניות הביטחון, מול קדימה שהשחיתה כל חלקה טובה. לעניין הדרך אין שום הבדל בין אולמרט ללבני, הם תיאומים סיאמיים. לבני הודיעה שהיא תמשיך בדרך של אולמרט והדרך הזאת היא מסוכנת".

ח"כ סילבן שלום פנה אל הנוכחים ואמר: "כשאנשים נאמנים לעקרונות - בסוף הדרך הזו מנצחת ואתם ההוכחה לכך. כל אחד צריך לזכור את הנבחרת המופלאה שלנו בכנסת. הנבחרת המנצחת שלנו בליכוד שהביאה להקדמת הבחירות. לא הפסקנו לרגע לנסות להפיל את הממשלה". הוא שאל: "מה לבני עשתה במשרד החוץ? כלום. אני יודע כמה זה קשה לוותר על כסא שר החוץ. בקדימה הולכים לאבדון ואנחנו הולכים לניצחון".

המצטרף החדש - ישן של הליכוד, בני בגין, אמר כי "ב-15 השנים האחרונות ממשלות העבודה וקדימה על פי תורן, ערכו שני ניסויים מדיניים בישראל, שניהם במתכונת דומה, כמעט זהה. בתחילה מפרים תקוות גדולות עד לב השמיים ואחר כך מתעלמים מאזהרות. אחר כך אומרים שאנחנו יודעים לקחת סיכון מחושב. אחר כך מתברר שאין להם שום מושג איך לחשב את הסיכון. זה מה שקרה אחרי אוסלו וההתנתקות. אין להתיר ניסויים נוספים מסוג זה בישראל".

בישיבת מרכז הליכוד ירו את יריית הפתיחה לקראת הפריימריז שיערכו ב-8 בדצמבר. יו"ר הליכוד בנימין נתניהו יביא לאישור המרכז את מועד הפריימריז ואת סדר הרשימה כפי שוועדת החוקה של המפלגה קבעה בשבוע שעבר. מרכז הליכוד יאשר גם את התאריך האחרון להגשת מועמדות לפריימריז ביום שלישי הבא, 25 בנובמבר.

על פי הצעת ההחלטה, רשימת הליכוד תתחלק כך: מקום ראשון יהיה בנימין נתניהו. מקומות 2 עד 9 יהיו בהתמודדות ארצית. מקום 10 ישוריין לאישה. מקומות 11 עד 19 יהיו בהתמודדות ארצית. מקום 20 ישוריין לאישה. מקום 21 ישוריין לעולה. מקומות 22-23 ישוריין לנציגי הפריפריה. מקום 24 ישוריין לאישה. מקום 25 ישוריין לנציגי הפריפריה. מקום 26 ישוריין לנציגי המגזר לא יהודי. מקומות 27-28 ישוריינו לנציגי הפריפריה. מקום 29 ישוריין לאישה. מקום 30 ישוריין לעולה.

בעקבות דחיקת הצעירים למקום ה-35, שאינו ריאלי, צעירי הליכוד הגישו הצעת החלטה חלופית. לטענתם, נאספו מעל ל-300 חתימות של חברי מרכז בדרישה לקיים הצבעה חשאית. "אנחנו קוראים ליו"ר התנועה לשבץ צעירים במקום ריאלי כפי שהבטיח", אמרו בצעירי הליכוד. "לא ייתכן שחברי הליכוד ישמשו לתפאורה בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully