וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: נרגילה מזיקה לפחות כמו סיגריות

14.10.2006 / 18:50

חוקר סרטן בכיר מזהיר: החשיפה לטבק בעישון נרגילה ארוכה יותר מבסיגריה, והנזק עשוי להיות גדול יותר. הנזק לחלל הפה זהה

נרגילה נראית לנו לרוב כעיסוק חברתי לא מזיק, והיא נחשבת למסוכנת הרבה פחות מסיגריה – אבל מחקר חדש שנערך בוושינגטון מגלה כי היא מסרטנת יותר ומזיקה יותר לריאות. ד"ר כריסטופר לופרדו, חוקר הסרטן הראשי במרכז הרפואי של אוניברסיטת ג'ורג'טאון, חוקר את השימוש בטבק במצרים מאז 1997. בחמש השנים האחרונות הוא הפנה את תשומת ליבו גם לשימוש הגובר והלך בנרגילה בקרב צעירים במזרח התיכון ובארצות הברית.

במהלך המחקר שלו הוא גילה כמה ממצאים מדאיגים מאוד, והוא מבקש להזהיר מפני התופעה, שהופכת פופולרית יותר ויותר. בראש ובראשונה, הוא מצא כי הנזק לחומר הגנטי ברקמות הפה – המוביל לסרטן – זהה לחלוטין לנזק הנגרם למעשני סיגריות.

לדבריו, איש עדיין לא בדק לעומק את הסכנות הבריאותיות הטמונות בעישון נרגילה, אבל קיימת בה חשיפה מרובה לטבק. "מה שמדאיג הוא שפרק זמן העישון הוא ארוך מאוד. יש בו מימד חברתי. יושבים עם חברים ומעשנים, בדרך כלל", הסביר לופרדו. "פרקי הזמן יכולים להגיע לכמה שעות. וקיימת חשיפה רבה מאוד לטבק בזמן הארוך הזה".

"אנחנו מודאגים מכך שעישון הנרגילה יהפוך להתמכרות. הוא יכול להוביל לא מעשנים לעישון יומיומי של סיגריות או אפילו לשימוש יומיומי בנרגילה", הוסיף. אנשים יודעים הרבה על החומרים המזיקים בסיגריות, אבל מעט מאוד על הסכנה בנרגילה. "אנחנו חייבים להרחיב את המחקר בנושא, על מנת לגלות עוד על הסכנות הבריאותיות", דברי לופרדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully