וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיעורי מוזיקה משפרים את הזיכרון

21.9.2006 / 18:31

מחקר שנערך בקנדה קובע שילדים שלמדו מוזיקה הפגינו שיפור ניכר בכישורי זיכרון בהשוואה לחבריהם שלא למדו מוזיקה

לתשומת לב ההורים שמכריחים את ילדיהם ללמוד פסנתר - מחקר שנערך בקנדה מראה שילדים שלומדים מוזיקה הם בעלי זיכרון טוב יותר מחבריהם שאינם לומדים מוזיקה. מהמחקר עולה שלאחר שנה של לימודי מוזיקה, הילדים הפגינו ביצועים טובים יותר במבחני זיכרון בהשוואה לביצועים של ילדים שלא למדו מוזיקה.

לורל טריינור, פרופסור לפסיכולוגיה באוניברסיטת מקמאסטר באונטריו, קנדה, ומי שעמדה בראש המחקר, אמרה כי "המחקר מראה לנו למעשה, שאם אתה לומד מוזיקה המוח שלך פועל ומשדר פקודות בצורה שונה משהוא היה פועל לולא הייתה לומד מוזיקה" היא הוסיפה כי "זהו המחקר הראשון שמראה הבדל בתגובת המוח בין ילדים צעירים שלמדו מוזיקה ובין כאלה שלא".

במשך שנה בדקו החוקרים ילדים בגילאי 4-6 כל 4 חודשים, ומצאו שינויים בתוצאות המבדקים על פני תקופות קצרות של 4 חודשים. הילדים השלימו מבחן מוזיקלי שבו נתבקשו להבחין בין הרמוניות, מקצבים ומנגינות, כמו כן הם עברו גם מבחן זיכרון שבו הושמעו להם סדרות של מספרים שאותם היו צריכים לשנן ולחזור עליהן לאחר זמן מה.

טריינור אמרה כי בעוד שמחקרים קודמים הראו שילדים בוגרים יותר שניתנו להם שיעורי מוזיקה הראו שיפור משמעותי יותר בתוצאות מבחני איי.קיו מילדים שניתנו להם שיעורי דרמה, המחקר הנוכחי הוא הראשון שמזהה השפעות על תפקודי מוח בילדים קטנים.

טריינור הוסיפה כי אין זה מפתיע שהילדים שלמדו מוזיקה הפגינו ביצועים טובים יותר במבחן המוזיקלי, אך ציינה כי "זה מאוד מעניין שהילדים שלמדו מוזיקה שיפרו באופן ניכר גם את כישורי הזיכרון שאינם קשורים ליכולות מוזיקליות כמו קרוא וכתוב, זיכרון מילולי, מתמטיקה ואיי.קיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully