וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות התרופות מממנות למעלה ממחצית תקציב ה-FDA

TheMarker

1.9.2006 / 12:47

למעלה ממחצית תקציב מינהל המזון והתרופות האמריקאי מגיע מחברות התרופות, הנתונות לפיקוחו. בתמורה זוכות החברות להטבות

מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) מנהל מו"מ עם חברות הפרמצבטיקה על העלאה בעמלות שהן משלמות לתקציב מחקר התרופות, כך מדווח "וול סטריט ג'ורנל". העלאת גובה העמלות מגדילה את ההשפעה של תעשיית התרופות על קביעת סדר העדיפויות של הרגולטור.

על פי רוב, רגולטורים אינם מנהלים מו"מ על תקציביהם עם התעשיות עליהן הם מפקחים. כמה רגולטורים אחרים, בהם רשות ני"ע בארה"ב ונציבות התקשורת הפדרלית, מקבלים עמלות מהתעשיות עליהם הם מפקחים, אך שלא כמו ה-FDA, הם אינם מנהלים עם התעשיות משא ומתן, במסגרתו מועלות העמלות תמורת ויתורים מצד הרגולטור.

ה-FDA מומן באופן בלעדי על ידי הקונגרס עד תחילת שנות ה-90, אז החליטו יצרניות התרופות כי הן אינן מרוצות מהתהליך הארוך של בדיקת התרופות לאישור, והחליטו לשלם עמלות ולהשתתף בתקציב. מאז, עלה חלקן של יצרניות התרופות בתקציב הכללי של בדיקת התרופות, והוא עמד בשנת הכספים 2004 על 232 מיליון דולר - יותר ממחצית התקציב הכללי.

אנשים המצויים בעניין אמרו ל"ג'ורנל" כי במסגרת המו"מ, שתוצאותיו יתבררו בשבועות הקרובים, ה-FDA צפוי לקבל מימון חדש לבדיקות בטיחות של תרופות, על רקע לחץ של הקונגרס על חברות התרופות. חברות התרופות דחו כמה הצעות אחרות של ה-FDA, בהן הזרמת העמלות שלהן למאבק בזיוף תרופות. חברות התרופות חלוקות בדיעותיהן על הצעת ה-FDA להוסיף כוח אדם לבדיקת פרסום התרופות.

עד היום, בכל פעם שחודש חוזה בין התעשייה ל-FDA, גובה העמלות עלה. בתמורה, יצרניות התרופות זכו בויתורים מצד הרגולטור. למשל, כשחודש החוזה ב-1997, זמן בדיקת התרופות ירד מ-12 חודשים ל-10 חודשים.

כמה בכירים לשעבר ב-FDA טוענים כי נושא המו"מ הוא בעייתי, והוא מעניק לחברות התרופות כוח רב יותר בקביעת סדר העדיפויות של הרגולטור, בעיקר כשחלק גדול כל כך של התקציב מגיע מהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully