וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: מספר העוסקים בספורט בישראל הוכפל

16.8.2006 / 7:41

הנשים מתמקדות בהליכה ושיעורי התעמלות. גברים - בהליכה, חדר כושר ומשחקי כדור. אלו שלא עוסקים בספורט מתרצים: "אין זמן"

סקר חדש שנערך בישראל מגלה כי הישראלים שומרים יותר על כושר מאי פעם. הסקר, שנערך בקרב 500 נשאלים, בני 18 ומעלה, מצא כי מספר הישראלים המבצעים פעילות גופנית קבועה לפחות פעם בשבוע הכפיל עצמו ב-15 השנים האחרונות, ועומד על 56% מתושבי ישראל (לעומת 24% בשנת 1992).

מהסקר עולה כי הנשים צמצמו פערים, וכ-55.7% מהן מתעמלות באופן קבוע, לעומת 57.4% מהגברים. אבל המבצעים פעילות גופנית 5 פעמים בשבוע הם עדיין הגברים, מתחת לגיל 22 ומגיל 50 ומעלה. חלוקה מגדרית של הנתונים מעלה כי נשים בוחרות בעיקר בהליכה (40%) ושיעורי התעמלות מחוץ לבית (20%). מרבית הגברים גם הם מעדיפים הליכה (30%), אך אחר כך ניצבת פעילות גופנית בחדר הכושר (15%) או משחקי כדור (12%).

חגי הרצל, יושב ראש איגוד הספורט העממי, הסביר כי כיום רוב הציבור תומך בהשקעה של המדינה בספורט העממי ולא הייצוגי, "על אף שהוא המזכה את המשתתפים במדליות". לדבריו, מטרת האיגוד כיום היא להגדיל את העיסוק בו. "ההמלצה שלנו היא לבצע פעילות גופנית לפחות שלוש פעמים בשבוע, להימנע מעישון ולהקפיד על תזונה נכונה. יש להפוך את מנהג ההליכה לקבוע, כמו צחצוח שניים" אמר הרצל לעיתון "מעריב".

מהסקר עולה כי רבים מאלו שענו כי הם מבצעים פעילות גופנית נימקו זאת מסיבה בריאותית (77%). אחריה, הורדה במשקל ועיצוב הגוף (46%), הנאה (26%) ושמירה על כושר (20%). בריאות מאומצת כהסבר בעיקר אצל הנשואים והגרושים בני ה-30 ומעלה, שהפסיקו בעבר לעשן. נגמלים מעישון ונשים הסבירו את העיסוק בספורט בצורך להוריד מהמשקל.

ואלו שלא מבצעים פעילות גופנית, תירצו את הבטלה במשפט "אין לי זמן (60%). אחרים הודו ש"פשוט לא בא להם" (25%). על מחלות דיווחו 12%, 10% האשימו את הלימודים או העבודה (או שניהם), ו-6% טוענים כי הגיל מגביל אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully