וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

53 מיליון בני אדם נושאים חיידק עמיד לאנטיביוטיקה

רויטרס

21.6.2006 / 21:06

MRSA הוא חיידק קטלני העמיד לרוב סוגי האנטיביוטיקה, ושיעורי ההדבקות שלו בעולם נמצאים בעלייה, שמדאיגה את הרופאים

מדענים דיווחו היום כי שיעור ההדבקות בחיידק הקטלני העמיד לרוב סוגי ה[[אנטיביוטיקה]], MRSA, נמצא בעלייה ברחבי העולם, והעריכו כי עד 53 מיליון בני אדם נושאים אותו. אפילו במדינות כמו הולנד, שבדיה ונורבגיה, בהן רמת ההדבקות בחיידק נחשבת נמוכה, מספר המקרים נמצא בעלייה בזמן האחרון.

MRSA, סטפילוקוקוס זהוב עמיד למטיצילין, הוא חיידק הנחשב למסוכן ומסכן חיים. רוב ה[[נשא]]ים כלל אינם יודעים כי הם נושאים אותו. כשהוא תוקף, הוא מופיע לרוב כזיהום קשה בעור ופוגע בעיקר בחולים בעלי מערכת חיסונית חלש, במיוחד בבתי חולים ובתי אבות בהם רמת ההיגיינה נמוכה.

"ההערכות המקובלות, בעקבות מחקרים אמריקאים וגרמנים, הן כי בעולם בין 2-53 מיליון נשאים של MRSA”, אמר פרופסור האיו גרונדמן מהמכון הלאומי לרפאות הציבור בבילטהובן, הולנד, שפירסם היום מאמר בנושא. הוא הוסיף כי ההבדל הגדול בין ההערכות נובע משיטות סקרים שונות שהחוקרים בעולם השתמשו בהן.

לדבריו, התפתח סוג חדש של MRSA, עמיד עוד יותר לאנטיביוטיקה ולטיפול רפואי. החיידק הזה "עלול להפוך לחומר נפץ" בבתי חולים, אמר. הוא וצוותו דיווחו כי ה-MRSA הפך לבעיה הגדלה והולכת בארצות רבות ברחבי העולם בשנים האחרונות. באנגליה וויילס, למשל, מתו 22 בני אדם מהחידק בין 2003-2004.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully