וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: גלולות נגד היריון מגבירות הסיכון למיגרנות

רויטרס

3.3.2006 / 18:12

מחקר חושף כי נשים שנוטלות גלולות למניעת היריון סובלות יותר ממיגרנות. פתרון אפשרי: לקחת גלולות שלושה חודשים ברציפות

נשים שנוטלות גלולות למניעת היריון מעלות את סיכוייהן לסבול ממיגרנות ומכאבי ראש, מוכיח מחקר חדש. נשים רבות סובלות ממיגרנות במהלך המחזור, כשרמות האסטרוגן בגופן צונחות, אמרה המחברת הראשית של המחקר, ד"ר קרן אגדיוס, מהמרכז הנורבגי הלאומי לכאבי ראש.

נשים אלו יסבלו יותר ממיגרנות בזמן שייקחו גלולות למניעת היריון, הסבירה ד"ר אגדיוס, והוסיפה כי הגלולות מעלות את רמת האסטרוגן פי ארבעה מעל הרמה הנורמלית, מה שמוביל לירידה תלולה ברמת ההורמון בגוף בזמן המחזור.

ד"ר אגדיוס ומחברי המחקר בחנו נתונים שהתקבלו מ-13,944 נשים שענו לשאלות על אמצעי מניעה וכאבי ראש. מיגרנות היו נפוצות ב- 40 אחוזים יותר בקרב נשים שלקחו גלולות למניעת היריון, דיווחו החוקרים, ושיעור כאבי הראש שאינם מגרנות היה גבוה יותר ב- 20 אחוזים.

יחד עם זאת, הצוות לא מצא קשר בין כמות ההורמונים שהגלולות מכילות לבים הסיכון לכאב ראש. רופאים שהמטופלות שלהם סובלות מכאבי ראש בזמן שהן לוקחות גלולות למניעת היריון, יכולים לרשום להן מדבקת אסטרוגן שבה הן ישתמשו יומיים-שלושה לפני המחזור, כך שרמת האסטרוגן בגוף לא תרד בצורה מהירה כל כך. אפשרות אחרת היא שנשים ייטלו גלולות במשך שלושה חודשים רצופים, כך שהן יחוו כאבי ראש רק ארבע פעמים בשנה במקום בכל חודש.

ד"ר אגדיוס ציינה שנשים שנוטלות את הגלולה למניעת היריון "מירסט", הזמינה בארה"ב אך לא באירופה, חוות נפילה הדרגתית יותר ברמת האסטרוגן, מה שיכול להפחית את הסיכון לחוות כאב ראש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully