וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילת גברים מקטינה הסיכויים להידבק באיידס

רויטרס

27.7.2005 / 12:35

מחקר חדש שנערך בקרב 3,000 גברים בדרום אפריקה, מראה כי לגברים שעברו מילה יש סיכוי נמוך ב- 65% להידבק בנגיף הקטלני

מילת גברים יכולה להגן עליהם מהדבקות באיידס, כך עולה ממחקר חדש שערה קבוצת חוקרים צרפתית בדרום אפריקה. ארגון הבריאות של האו"ם עדיין ספקן, ואומר שצריך לקיים מחקרים נוספים, לפני המלצה על מילה כדרך מומלצת למנוע הידבקות במחלה.

המחקר, שנחשף בועידה העולמית לאיידס בריו דה ז'נרו, הקיף 3000 גברים בגילאים 18 עד 24, המתגוררים באזור בו 32% מהגברים הבוגרים הם נשאי HIV. הגברים שעברו מילה היו ב-65% חשופים פחות להידבקות בנגיף הקטלני וחשוך המרפא.

מחקרים שונים שנערכו בעבר כבר הראו שגברים שעברו מילה נושאים פחות את הנגיף. העניין בא לידי ביטוי בבירור בעיקר באפריקה, שם יש מספר קבוצות שעוברות מילה ואחרות שלא, וההבדלים בין מספר הנשאים בהן גדולים מאוד.

החוקרים מאמינים כי המילה עוזרת למנוע הדבקה במחלה, מכיוון שיש פחות תאים אליהם קל לנגיף לחדור. התאים שמורדים בניתוח הם תאים אליהם מאוד קל לנגיף לחדור. כמו כן, הנגיף יכול לשרוד פחות טוב בסביבה כזו.

חלק מהגברים בניסוי עברו מילה בתחילתו והאחרים לאחר 21 חודשים. בסוף הניסוי החוקרים גילו 69 מקרים של הדבקות באיידס, רק 18 מהם אצל הגברים שעברו מילה בהתחלה.

"התוצאות מראות שהמילה מונעת בין 6 ל-7 מכל עשרה מקרים אפשריים של הדבקות באיידס", אומר ברטרן אוברט, אחד החוקרים. עם זאת, מדגיש אוברט, כי למרות שהמניעה הייתה גבוהה היא עדיין רק חלקית, ואין להסתמך רק על מילה כפתרון להתפשטות המחלה.

אוברט מוסיף ואומר, כי התוצאות הושוו עם מחקרים מוקדמים דומים שנערכו בחלקים שונים של אפריקה והודו, אך ממצאיהם נזקקו לתמיכה נוספת. שני מחקרים נוספים בנושא נערכים עכשיו באוגנדה ובקניה ויספקו עוד ראיות חיוביות, כך מקווים החוקרים.

"למרות שהניסוי מראה הגנה מרשימה בהידבקות של גברים נימולים ב-HIV, אנחנו מדגישים שעוד מחקרים צריכים להיערך טרם קביעת תוצאות חד משמעיות", מסרה סוכנות האיידס של האו"ם, בהצהרה שהוציאה בעקבות המחקר. "זה נושא רגיש מאוד ולא רק ביולוגי" אומרת קתרין הנקינס, חוקרת בסוכנות האיידס של האו"ם. לדבריה, מילה צריכה להיות חלק ממספר דרכים שינקטו כדי למנוע את התפשטות המחלה וכי העיקר הוא חינוך.

ארגון הבריאות העולמי מסר, כי הוא עובד על קו מנחה להכשרת צוותים רפואיים שיוכלו לבצע מילות בטוחות, ולקבל רשיונות לבצע את הניתוחים האלו. ארגוני הבריאות השונים הביעו חשש כי הדרישה לניתוחים תעלה, אך כרגע אין מספיק רופאים שעברו הכשרה מתאימה לבצע אותם, וכך הרופאים יגדילו את הסיכויים להידבקות במחלה במקום להקטין אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully