וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהיום תיאסר מכירת סיגריות לקטינים

צבי זרחיה ושירות "הארץ"

1.12.2004 / 0:01

הפרה של החוק תהווה עבירה שעונשה קנס של עד 12,900 שקל. תווית "לייט" על חפיסות הסיגריות תבוטל. במשרד הבריאות אף פועלים להגבלת הצבת המכונות האוטומטיות למכירת סיגריות

החל מהיום, ה-1 בדצמבר 2004, אסורה מכירת מוצרי טבק ובהן סיגריות למי שטרם מלאו לו 18 שנה. החוק יוחל על סיגרים, סיגריות, מוצרי טבק לנרגילה ולמקטרת, ומוצרי טבק המיועדים להרחה ולעיסה. כמו כן, תבוטל התווית "לייט" על חפיסות הסיגריות ויוגדלו אותיות האזהרה כי העישון מזיק לבריאות.

הפרת החוק תהווה עבירה פלילית שעונשה קנס של עד 12,900 שקל. עוד נקבע כי בעל עסק או מי שעובד בעסק שבו נמכרים מוצרי טבק, יהיה רשאי לדרוש ממי שמבקש לרכוש מוצר טבק שיציג תעודה מזהה כדי לברר את גילו. בעל עסק יחוייב להציב שלט במקום בולט המפרט את איסור המכירה לקטינים.

כמו כן, החוק מרחיב את תחולת החוק להגבלת הפרסומת למוצרי טבק לעישון. בדברי ההסבר לחוק נקבע כי מטרתו לצמצם את תופעת ההתמכרות למוצרי טבק על ידי קטינים, ולתרום להבטחת זכותם של קטינים לעתיד בריא יותר.

החוק אומנם לא יחול על מכירת סיגריות על ידי מכונות אוטומטיות ואולם, שר הבריאות, דני נוה, עומד להתקין תקנות שיגבילו את המקומות שבהם ניתן להציב מכונות אלה.

נוה אמר אתמול בבוקר במסיבת עיתונאים, כי העישון בקרב מבוגרים בארץ פוחת והולך, אך שיעורו עולה אצל בני נוער וילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully