וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורים נגד קרינה לתושבי דימונה ירוחם ויבנה

25.6.2004 / 7:49

במחסני המדינה נמצאים כדורי "לוגול" כבר עשרות שנים. במערכת הביטחון הוחלט לחלקם לתושבים הסמוכים לכורים כדי שייטלו אותם מיד במקרה של דליפה

מערכת הביטחון החליטה לחלק לתושבים המתגוררים בסמוך לכורים גרעיניים כדורים נגד קרינה רדיואקטיבית. לפי ההחלטה, שתובא ביום ראשון לאישור הקבינט, הכדורים יחולקו מבית לבית על ידי פיקוד העורף בדימונה ובירוחם, הסמוכות לקריה למחקר גרעיני, וביבנה, הסמוכה לכור בנחל שורק. הכדורים נמצאים במחסני המדינה כבר עשרות שנים, אך נועדו עד כה לחלוקה לאוכלוסיה רק בעת אסון רדיואקטיבי.

ב"מעריב" דווח כי ההחלטה התקבלה על סמך המלצותיה של ועדה משותפת לצה"ל, למשרד הביטחון ולוועדה לאנרגיה אטומית. בתום דיונים שנמשכו שנתיים החליטה הוועדה כי במקרה של דליפה מאחד הכורים, כדאי שהתושבים ייטלו את הכדורים מייד, לפני שהקרינה תיספג בגופם. הוחלט לחלק כדורי "לוגול", המגנים על הגוף מפני קרינה כיון שהם מכילים חומרים שחוסמים את בלוטת התריס ולא מאפשרים לחומרים מסרטנים להיקלט בה.

ייתכן כי לא כל התושבים בערים הסמוכות לכורים יקבלו את הכדורים, אלא רק אלה מביניהם הגרים בסמיכות לכור. חלוקת הכדורים תתבצע מבית לבית, על פי מספר הנפשות במשפחה. התושבים יקבלו גם הסברים על נחיצות הטבליות ועל הדרכים לשמור עליהן. גורמים במערכת הביטחון הביעו חשש שהחלוקה תעורר בהלה בקרב התושבים וכי תושבים שלא זכאים לכדורים ידרשו לקבלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully