וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מודאגים ומבולבלים": משרד הבריאות מוריד מהמדפים חיסון לצהבת

רויטל בלומנפלד, כתבת וואלה! NEWS לענייני בריאות

3.8.2015 / 7:57

המשרד הודיע כי יש לחדול את השימוש בחיסון מתוצרת חברת סיוואק בשל תקלה טכנית באריזה. למרות שהובהר שלא דווח על פגיעה ביעילות ובבטיחות, הורים תוהים: מה זה אומר לגבי התינוקות שחוסנו?

.

חיסון לחזרת וחצבת. GettyImages
"אני לא יודעת מה עוד היה יכול להשתבש בדרך"/GettyImages

משרד הבריאות וחברת סיוואק הודיעו השבוע על עצירת שימוש והחזרה יזומה מהשוק (Recall) של חיסון לצהבת מתוצרת החברה. מדובר בחיסון לצהבת B- סיי- בי- ואק, Sic-B-Vac 10mcg /1ml חיסון לצהבת B- סיי- בי- ואק, Sic-B-Vac והמשתמשים מתבקשים לחדול משימוש ולהחזירו לבית המרקחת בתמורה לקבלת תכשיר חלופי מסוג ENGERIX B, תוצרת ,GSK עד להודעה חדשה. ההחלפה ללא תשלום.

האיסוף של התכשיר ייעשה מבתי מרקחת, בתי מסחר, מרפאות ומטופלים שברשותם התכשיר וזאת עקב תקלה טכנית באריזה. במשרד הבריאות חוזרים ומדגישים כי לא דווח על פגיעה ביעילות ובבטיחות התכשיר בהקשר לתקלה זו, וכי ההחזרה מתבצעת כאמצעי זהירות בלבד, אך בקרב הורים לפעוטות הדאגה משתוללת. "קיבלנו שתי מנות מחיסוני הצהבת שהוחזרו ואני מאוד מודאגת", כתבה עינב, אם לפעוטה, לחברותיה האימהות בקבוצת פייסבוק המייעצת בעניין חיסונים.

"אני יודעת שהפגם הוא רק באריזה ושהאחות בדקה שהחומר צלול, אבל אני לא יודעת מה עוד היה יכול להשתבש בדרך. לפי מה שהבנתי כרגע אין שום הנחיות ברורות לגבי ילדים שקיבלו את החיסון. מה לעשות? איך זה קורה שנותנים לילדים חיסונים פגומים? אני מאוד מודאגת", הוסיפה עינב.

אילנה, אף היא אם לילדים שקיבלו את החיסון, מעלה תהיות ותחושות קשות סביב הטעות. "אני לא מצליחה להבין מה הבעיה ונראה לי מאוד מוזר כי מדובר פה על כמה פסי ייצור שונים לפי התאריכים. זאת אומרת שמדובר בתקלה שהתרחשה כמה שנים ורק עכשיו רואים אותה. למה דווקא עכשיו גילו אותה?", תהתה בדאגה, "ומה זה בדיוק אומר לגבי התינוקות שחוסנו? הבת שלי בת חודש וחצי וקיבלה שתי מנות מהאצוות שמופיעות ויש כאן ילדים בני שנה ויותר שגם קיבלו. זה די מתסכל ומפחיד לא לדעת מה הכנסנו לגוף הקטן שלהם".

קטי, אם מודאגת נוספת הוסיפה: "ברור שהם מוציאים את כל האצוות שיש חשש לגביהם. הפחד שלנו שהילדים שלנו חוסנו מהאצוות הללו. מה עכשיו? שלי לדוגמא חוסן בשלושת האצוות. אני מבולבלת. יש נוגדנים, אין נוגדנים, איזה סיכון זה בכלל לילד?".

מנגד, היו הורים שגם ניסו להרגיע את חבריהם בכך שטענו כי אף נזק לא נעשה לילדים, למרות הפגם בייצור. "בדקתי עכשיו וגיליתי שבני, עוד שבוע בן שנתיים, שקיבל את כל שלוש המנות מהאצוות שעברו קריאה להחזרה הוא חייכן, חכם, חמוד, דברן, פעיל ומאושר", הרגיע אורי, אחד האבות. "אני לא לחוץ כהוא זה, ובטח שלא מתכוון לדקור אותו לחינם".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

חברת סיוואק: "הבעיה נעוצה בתהליך התיוג והיא שגרמה לנזק"

חברת סיוואק פרסמה תגובתה הרשמית: "החברה מבצעת החזרת תכשירים אך ורק כאמצעי זהירות. לאחר בדיקה על ידי חברת סיוואק נקבע כי חבילות מסוימות של החיסון לצהבת B Sci-B-Vac שנשלחו לישראל הכילו מספר קטן של בקבוקונים פגומים. סיוואק דיווחה על ממצאיה אך מדגישה כי לא היו דיווחים על פגיעה בחולים, וגם לא היו דיווחים על כשל ביעילות או בבטיחות התכשיר. נכון לעכשיו, החברה סבורה כי הבעיה נעוצה בתהליך התיוג והיא שגרמה לנזק. החברה פועלת במלוא המרץ לחקירת הכישלון שהביא את הבקבוקונים פגומים, אשר נתגלו בעיקר בישראל ובהונג קונג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully