וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתוני הסרטן בישראל: בחיפה חולים יותר מאשר בשאר הארץ

20.10.2014 / 13:59

מנתוני משרד הבריאות עולה כי רמת התחלואה בקרב גברים ונשים בעיר גבוהה ב-15% מאשר בשאר הארץ. גם עכו הסמוכה נמצאת גבוה ברשימה. באיזו עיר חולים הכי פחות?

צילום: יותם רונן, עריכה: גדי וינסטוק

תושבי חיפה חולים בסרטן יותר מבכל מקום אחר בארץ – כך עולה מנתוני משרד הבריאות, שמתפרסמים היום (שני). במשרד הבריאות מסרבים לייחס את התחלואה הגבוהה בעיר לזיהום האוויר הגבוה. "רק מחקר ייעודי, אנליטי, אשר יאסוף נתונים לגבי גורמים רבים ברמת הפרט יוכל לתת מענה ברור יותר להבדלים בתחלואה בין הנפות. ואכן, מחקר כזה מתוכנן במסגרת סקר שנערך לצורך הרחבת מתקן בתי הזיקוק באזור חיפה".

הנתונים, שהוצגו במסיבת עיתונאים משותפת עם האגודה למלחמה בסרטן לרגל פתיחת מבצע "הקש בדלת" ביום ראשון הקרוב, מציגים שיעורי תחלואה סרטן לפי נפות, בין השנים 2001 ל-2005 ובין 2006 ל-2011. מחישוב הנתונים המצטבר של שני אשכולות השנים, עולה כי חיפה מובילה במספר הגברים והנשים שחולים בסרטן במדינה. מהנתונים עולה כי בין השנים 2005-2001 היה שיעור התחלואה בסרטן בקרב גברים תושבי חיפה גבוה ב-10% לעומת הממוצע בישראל. בין השנים 2011-2006 העפילה עכו למקום הראשון עם 16% מעל לממוצע, וחיפה הייתה מיד אחריה עם 15%. בקרב הנשים נמצאת חיפה במקום הראשון בשתי התקופות. בין 2001 ל-2005 היה שיעור החולות בסרטן גבוה ב-11% ובין השנים 2006-2011 חלו בחיפה 15% יותר נשים מאשר בשאר הארץ.

עוד בוואלה! חדשות:
המדינה מונעת רישום של אבות לילדי פונדקאות מתאילנד
בפעם השנייה בחודש: יהודים עברו לדירות בסילוואן
השופטת תקפה את הפרקליטות: "פינטו מחזיק אתכם בגרון"

בתי הזיקוק חיפה. שרון בוקוב
בתי הזיקוק בחיפה/שרון בוקוב

העיר שבה מספר חולי הסרטן הוא הנמוך ביותר היא ירושלים. על פי נתוני משרד הבריאות, בין השנים 2005-2001 היה שיעור חולי הסרטן בקרב גברים נמוך בבירה ב-17% מאשר הממוצע הארצי. בין 2011-2006 עלה שיעור החולים ועמד על 10% מתחת לממוצע. אחרי ירושלים נמצאות נפת רמלה ונפת השרון. גם בקרב הנשים נמצא שיעור הסרטן הנמוך ביותר בירושלים.

נתוני התמותה הכללית משקפים גם הם שונות ברמת הנפות: בשנים 2010-2006 שיעור מקרי המוות היה נמוך במובהק בנפות ירושלים, פתח תקווה, רחובות והשרון בכ-5% בכל נפה בהשוואה לשיעור הארצי, וביהודה ושומרון נמוך בכ-15% בהשוואה לממוצע. לעומת זאת, השיעור בנפת חדרה היה גבוה במובהק בהשוואה לממוצע הארצי ב-7%, בנפת באר שבע ב-6%, בנפת צפת ב-5%, בנפת חיפה, ב-4% ובנפת תל אביב ב-2%.

"הנתונים הם תיאוריים", ציינו במשרד הבריאות. "אין אפשרות להסיק מהם לגבי קשר ישיר בין זיהום סביבתי לבין התחלואה בסרטן. הממצאים יכולים לנבוע משורת גורמים לגביהם אין בידינו פרטים, כמו חשיפה תעסוקתית, התנהגויות בריאות של הפרט (למשל, עישון או ביצוע של בדיקות סריקה לגילוי מוקדם של סרטן) וגורמי סיכון אישיים, גנטיים ומשפחתיים".

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • סרטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully