וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מושתלת הלב הראשונה לתשע"ה

27.9.2014 / 15:26

ורד נדל שיראזי סובלת מאי ספיקת לב כבר מגיל צעיר. לפני שלוש שנים נכנסה לרשימת ההמתנה לתרומת לב, והשבוע הגיע הטלפון המיוחל. בעלה: "אנחנו עדיין לא מעכלים"

ורד נדל שיראזי, מושתלת הלב הראשונה בתשע"ה עם פרופ' יעקב לביא, ספטמבר 2014. יחידת הצילום שיבא,
"הערכנו שההשתלה תגיע רק בעוד כחמש שנים". ורד נדל שיראזי ופרופ' יעקב לביא/יחידת הצילום שיבא

מתנה לשנה החדשה: ורד נדל שיראזי, בת 33 מרחובות ואם לשניים, סובלת מאי ספיקת לב מגיל צעיר. בערב ראש השנה הושתל בגופה לב במרכז הרפואי שיבא בתל השומר, השתלת הלב הראשונה בארץ לשנת תשע"ה. "קיבלנו מתנה מאלוהים לראש השנה", אמר בעלה, ליאור.

ורד נולדה עם מום בלב והמצב הבריאותי הזה ליווה אותה כל חייה. בילדותה הספיקה לעבור שני צנתורים. לפני עשר שנים נישאה, ולמרות הקושי, סירבה לוותר על החלום להיות אמא. היא הביאה לעולם שני ילדים, אך הלידות הכבידו על לבה והביאו להידרדרות במצבה. לפני כמעט שלוש שנים נכנסה לרשימת ההמתנה לתרומת לב, אך נאמר לה שהרשימה ארוכה והתרומות מעטות.

עוד כתבות בנושא בריאות:
"תמיד תהיה לנו עבודה, בסוף כולם מתים"
ועדת סל התרופות התכנסה: "נקבל החלטות קשות"
אישה הרה אכלה סושי בירושלים - והפילה את העובר

ביום שלישי השבוע, ב-22:00 בערב, הגיע הטלפון המיוחל. נמצא לב לוורד. היא הגיעה לבית החולים שיבא, שם עברה סדרת בדיקות והתכוננה לניתוח. את ההשתלה ביצעו ד"ר דני שפיגלשטיין, ד"ר יגאל כסיף ופרופסור יעקב לביא, מנהל היחידה להשתלות לב. בערב ראש השנה, נכנסה ורד לחדר הניתוח – ויצאה ממנו עם לב חדש. כעת היא מתאוששת במחלקה לטיפול נמרץ ומרגישה טוב.

"המהפך שחל באיכות חיי כל מושתל לב הוא מן הדרמטיים ביותר הקיימים ברפואה", הסביר פרופ' לביא. "מאדם שלא מסוגל לבצע את הפעולות הבסיסיות והפשוטות ביותר, זוכים המושתלים לחיים חדשים, מלאי אנרגיה וללא כל מגבלות תפקודיות. כל זה תלוי ברצונו הטוב של הציבור לתרום איברים להצלת חיי הנזקקים".

"אנחנו לא מעכלים עדיין את המצב החדש", אמר ליאור. "לפי הנתונים, הערכנו שההשתלה תגיע רק בעוד כחמש שנים". כמאה בני אדם ממתינים עדיין להשתלת לב ולליאור חשוב להזכיר את החולים הנוספים שנמצאים ברשימת ההמתנה לתרומת איברים. "הכרנו חלק מהם כאן בבית החולים. יש בחור מקסים בן 27, שממתין מגיל 24. כמוהו יש עוד הרבה. חשוב לתרום איברים".

את הלב תרמו בני משפחתה של עינת זמיר, בת 35, שנפגעה בתאונת דרכים. היא הגיעה לבית חולים הדסה עין כרם בירושלים כשהיא פצועה באורח קשה. למרות מאמצי הצוותים להצילה לקראת ערב ראש השנה נקבע מוות מוחי ונשימתי ומשפחתה קיבלה החלטה לתרום את אבריה ולהעניק חיים חדשים. פרט לוורד, איבריה של עינת הצילו את חייהם של ארבעה אנשים נוספים. בבילינסון השתילו את הריאות בבת 64, את הכבד בבן 58 וכליה הושתלה בבן 44 שהמתין 14 שנים לתרומה מתאימה. כליה נוספת ולבלב הושתלו בבת 28 באיכילוב, ובתחילת השבוע יושתלו גם הקרניות.

ורד ובני משפחתה לא יודעים שזמיר היא זו שתרמה את הלב שהושתל בגופה. "אמרו לנו רק שמדובר באישה צעירה ואת גילה. אני יודע גם שהיא תרמה לעוד הרבה מושתלים. אבל זה יגיע, אנחנו נרצה לדעת", אמר ליאור. "במרכז הלאומי להשתלות הסבירו לנו שנצטרך לכתוב מכתב, והוא יועבר לבני משפחתה של התורמת. אם הם יסכימו להיפגש, נשמח מאוד. בינתיים ורד מתחזקת. לא משנה איזה לב נמצא בתוכה, יש לה לב טוב".

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully