וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מבצע הפינוי של פצועים פלסטינים לטורקיה

13.8.2014 / 10:50

מטוס הרקולס טורקי נחת הבוקר בנתב"ג, להעביר כ-20 פצועים לבתי חולים באיסטנבול. עשרות אמבולנסים של מד"א שהמתינו במעבר ארז מעבירים את הפצועים ללוד, לכל אחד מוצמד מלווה

צילום: שי מכלוף, רשות שדות התעופה

החל מבצע הפינוי של פצועים פלסטינים מרצועת עזה לטיפול בטורקיה: מטוס הרקולס של צבא טורקיה נחת הבוקר (רביעי) בנמל התעופה בן גוריון, כדי להעביר כ-20 פצועים מתקופת הלחימה לבתי חולים בטורקיה. מגן דוד אדום ריכז הבוקר אמבולנסים במעבר ארז שבצפון הרצועה כדי לפנות בין 25-17 בני אדם. לכל פצוע הוצמד מלווה, והם הוסעו בשיירה מאובטחת לנמל התעופה בן גוריון. מטוס ההרקולס ינחת באיסטנבול, ומשם יפוזרו הפצועים בכמה בתי חולים.

מטוס הרקולס של צבא טורקיה נחת בנתב"ג לקראת פינוי פצועים פלסטינים מרצועת עזה. 13 באוגוסט 2014. רשות שדות התעופה, מערכת וואלה! NEWS
כמה עשרות פצועים יוטסו בכל פעם. המטוס הטורקי, הבוקר בנתב"ג/מערכת וואלה! NEWS, רשות שדות התעופה

המבצע יצא לדרך אחרי שישראל נתנה את הסכמתה לכך מטעמים הומניטריים. שותפים לו משרד החוץ, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, מגן דוד אדום, הסהר האדום והמשטרה.

גורמים רשמיים שיש להם חלק במבצע סירבו להתייחס בפומבי לעניין, אולם גורם בכיר אישר לוואלה! חדשות את הפרטים. "כרגע אנחנו ממתינים עם כוחות רפואה במחסום ארז ועם עשרות אמבולנסים", אמר הבוקר הגורם. לדבריו, "מי ששולט בעזה זה חמאס, והוא זה שאמור לאפשר את יציאתם של הפצועים. עד שהם לא ייצאו, אנו לא יכולים לומר מידע נוסף".

ידיעות נוספות בנושא:
המשט הבא בדרך: ארגון טורקי ינסה לשבור את המצור על עזה
כמה אזרחים פלסטינים באמת נהרגו במבצע "צוק איתן"?
הקסם של ארדואן: שחצנות ובריונות יעילה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
פלסטינית במעבר ארז, אחרי מבצע צוק איתן, אוגוסט 2014. רויטרס
הפצועים מוסעים מכאן לנתב"ג. מעבר ארז, בשבוע שעבר/רויטרס

שלשום, בנאום שנשא שעות ספורות אחרי שנבחר לנשיא טורקיה, הודיע ראש הממשלה רג'פ טייפ ארדואן כי אנקרה תתחיל להעביר פצועים פלסטינים מרצועת עזה לטיפול רפואי במדינה. באותו יום נחתו באנקרה שלוש נשים ונער, תושבי הרצועה, לטיפול רפואי. שר החוץ אחמט דאווטאולו ציין כ-200 פצועים פלסטינים צפויים לנחות בארצו, בקבוצות של כ-40 בכל פעם.

הלילה פרסם משרד הבריאות בעזה נתונים מעודכנים על מספר הנפגעים מאז החל מבצע "צוק איתן" ב-8 ביולי: 1,951 פלסטינים נהרגו -10,193 אחרים נפצעו. מספר ההרוגים עלה בימים האחרונים בעקבות מותם של כמה מהפצועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully