וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איום נגיף האבולה: במשרד הבריאות כבר נערכים

8.8.2014 / 0:23

הנגיף הקטלני ממשיך להתפשט במערב אפריקה, וישנו חשש שמטיילים הנמצאים בין היתר בגינאה, ליבריה וסיירה לאון יידבקו. "לא צפויה התפרצות המחלה בישראל, אך יתכנו מקרים מיובאים"

אנשי רשויות הבריאות בעיר קונאקרי מלמדים תושבים להימנע מהדבקה באבולה, 31 במרץ 2014. AP
נציגי הרשויות בגינאה מסבירים לתושבים כיצד להתגונן מפני הנגיף/AP

נגיף האבולה ממשיך להתפשט במדינות מערב אפריקה, ובישראל כעת פועלים למניעת הגעתו של הווירוס הקטלני למדינה. משרד הבריאות פרסם אתמול (חמישי) אזהרת מסע לישראלים למדינות גינאה, ליבריה וסיירה לאון. אזרחים שחייבים לנסוע למדינות אלה, הונחו לשים לב לסימנים העלולים להעיד על הידבקות בנגיף.

כמו כן, המוסדות הרפואיים בארץ הונחו "להגביר עירנות", על רקע כמה מקרים שהתגלו מחוץ לאפריקה. ארגון הבריאות העולמי מסר כי עד כה 932 בני אדם מתו כתוצאה מהנגיף, אחד מהם בערב הסעודית. שני אמריקנים הובהלו לקבלת טיפול בניו יורק, ואדם נוסף טופל בספרד, לאחר שהללו שהו בליבריה.

עוד בוואלה! חדשות:
קרן מתה לאחר שנדבקה בווירוס ממכרסמים שחקרה
לראשונה באירופה: חולה אבולה מטופל במדריד
הנגיף מתפשט: חולה אבולה ראשון מת בערב הסעודית

אבולה. המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, אתר רשמי
המוסדות הרפואיים בארץ "יגבירו עירנות". צילום מיקרוסקופי של הנגיף/אתר רשמי, המרכז לבקרת מחלות ומניעתן

בהודעה שהתפרסמה אתמול, קרא משרד הבריאות לנוסעים למדינות מערב אפריקה להימנע ממגע עם חולים, הפרשותיהם וחפציהם. כמו כן, יש להקפיד על היגיינה אישית ולהימנע ממגע עם בעלי חיים והפרשותיהם ועם פגרים ומאכילת בשר. בנוסף, המליץ המשרד להימנע מקבלת שירות בבתי חולים מקומיים במדינות אלו, אלא אם מדובר בבעיה רפואית דחופה.

אם מופיע חום של יותר מ-38 מעלות תוך 21 ימים לאחר החזרה לישראל, מומלץ לפנות לחדר מיון בבית חולים ולהתריע על כך. "יש להודיע מיד בכניסה לבית החולים על נסיבות המקרה כדי לקבל הנחיות מיגון מתאימות", נכתב בהודעה.

משרד הבריאות פנה גם למוסדות הרפואיים בארץ, והורה להם "להגביר מודעות כדי לזהות מוקדם מקרים חשודים, ולמנוע התפשטות אפשרית של הנגיף". במקרה של חשד, יש להעביר את החולה באופן מידי לבידוד. "המשרד אינו צופה התפרצות המחלה בישראל, אך יתכנו מקרים מיובאים, אשר מערכת הבריאות ערוכה להתמודד איתם", נמסר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
נשיאת ליבריה אלן ג'ונסון סירליף מדגימה שמירה על היגיינת ידיים. AP
נשיאת ליבריה, אלן ג'ונסון-סירליף, מדגימה לתושבים כיצד לשמור על היגיינה על מנת למנוע את התפשטות המחלה/AP

ההתפרצות הנוכחית של נגיף האבולה החלה בחודש דצמבר 2013 בגינאה, ומשם התפשטה לליבריה ולסיירה לאון השכנות. לאחרונה אובחנו מקרים בודדים גם בניגריה. שיעור התמותה מהמחלה עומדת על 40-90%, תלוי באבחון ובטיפול.

טרם נמצא חיסון לנגיף, אלא רק טיפול תומך לאחר ההידבקות. התסמינים כוללים חום גבוה עם חולשה קשה, כאבי שרירים, כאבי ראש, כאב גרון, כאב בטן, שלשול והקאה. בחלק מהחולים מתפתחים דימומים פנימיים וחיצוניים, ופגיעה בכליות ובכבד, כמו גם פגיעה נוירולוגית וכשל רב-מערכתי.

(עדכון ראשון: 23:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully