וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: מקווים לחסל את מחלת האיידס עד 2030

17.7.2014 / 5:02

לפי דוח של סוכנות האו"ם למלחמה באיידס, שיעור ההידבקות בנגיף HIV ושיעור מקרי המוות מהמחלה ירד דרמטית בשנים האחרונות. "ניתן לשים סוף למגפה, יש סיבות רבות לתקווה"

מבחנות דם נשלחות לבדיקות HIV. הונדורס, דצמבר 2009. AP
המחלה תוכחד? מבחנות נשלחות לבדיקת HIV/AP

שיעור מקרי ההידבקות בנגיף HIV ומקרי המוות ממחלת האיידס נמצאים בירידה, באופן שיאפשר לשלוט במגיפה עד שנת 2030 ולהביא להכחדתה "בכל אזור, בכל מדינה" – כך לפי דוח של סוכנות האו"ם למלחמה באיידס, UNAIDS, שפורסם אתמול (רביעי), לקראת ועידה שתיערך בנושא במלבורן שבאוסטרליה בשבוע הבא.

"יותר מתמיד, יש תקווה שסופו של האיידס קרב, אך גישה של 'עסקים כרגיל', או שמירת התגובה לנגיף בקצב הנוכחי לא תביא להיעלמה של המגפה", נכתב בדוח. מספר הנדבקים ב-HIV התייצב כעת על כ-35 מיליון ברחבי העולם. מתוך 78 המיליונים שהושפעו מהנגיף מאז התפרצותו בשנות ה-80' של המאה הקודמת, 39 מיליון בני אדם מתו מאיידס.

עוד ידיעות בנושא:
המלצה: על כל ההומואים ליטול תרופה נגד HIV
למרות הכול, מכונת הפלא שמרפאת איידס יוצאת לדרך
מומחה מסביר: כיצד מתה תינוקת מאיידס בישראל 2014?

יום המאבק הבינלאומי איידס. רויטרס
"העולם חזה בשינויים יוצאי דופן בכל הנוגע להתמודדות"/רויטרס

"ניתן לשים סוף למגפת האיידס בכל אזור, בכל מדינה, בכל מקום, בכל אוכלוסייה ובכל קהילה", מסר מישל סידיבה, מנהל סוכנות UNAIDS. לדבריו, "יש סיבות רבות לתקווה ולאמונה במטרה זו". לפי הדוח, "העולם חזה בשינויים יוצאי דופן בכל הנוגע להתמודדות עם איידס. היו יותר התפתחויות בחמש השנים האחרונות מב-23 השנים שקדמו להן".

עד סוף 2013, לכ-12.9 מיליון בני אדם שנדבקו בנגיף HIV הייתה גישה לטיפול תרופתי. מדובר בעלייה דרמטית מחמישה מיליון מטופלים בשנת 2010. כמו כן, מאז שנת 2001 פחת שיעור ההידבקות בנגיף ב-38%, ושיעור מקרי המוות ירד ב-35% מאז השיא שנרשם בשנת 2005.

לדברי סידיבה, אסור לקהילה הבינלאומית לפספס את ההזדמנות לשנות לחלוטין את פני המגפה. "יש לנו חלון הזדמנויות של חמש שנים שבו ניתן לבנות על ההתקדמות שנעשתה", אמר. "אם נאיץ את ההתמודדות עם הנגיף עד 2020, נהיה במסלול לחיסול האיידס עד 2030".

לפי הסוכנות, יהיה צורך בתוספת של שלושה עד חמישה מיליארדי דולרים לתקציב העולמי לטיפול בנגיף, ובכך יהיה ניתן למנוע 18 מיליון מקרים נוספים של הידבקות ו-11.2 מקרי מוות עד שנת 2030.

  • עוד באותו נושא:
  • איידס
  • hiv

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully