וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם בקרוב תשלמו פחות על ביטוחי הבריאות?

ועדה של משרד הבריאות ממליצה להנהיג פוליסה חדשה ומצומצמת שתעניק כיסוי לניתוחים ולחוות דעת שניות. המטרה: למנוע "כפילות ביטוחית" בין קופות החולים וחברות הביטוח

אילוסטרציה. ShutterStock
הפוליסה החדשה תכיל כיסוי לניתוחים/ShutterStock

משרד הבריאות ינהיג בקרוב ביטוח בריאות חדש בעל כיסוי מצומצם וממוקד, הכולל את הטיפולים המבוקשים ביותר – ניתוחים וחוות דעת שנייה לפני ניתוח, כך עולה מסקנות תת הוועדה לנושא ביטוחים שמינתה שרת הבריאות יעל גרמן. המשמעות היא הוזלה אפשרית בתשלום ביטוחי הבריאות, ויכולת למנוע מצב של "כפל ביטוחי" - שכן רבים בציבור בעלי ביטוח מקופות החולים לצד ביטוח בחברה פרטית.

הוועדה הגישה את מסקנותיה הערב (רביעי), ובמשרד הבריאות מגדירים את המהלך כדרמטי, שכן הוא "שובר את כללי המשחק בין הקופות לבין חברות הביטוח, ומנהיג כללים אחידים". יצוין כי הנושא דורש את האישור של הוועדה הכללית בעניין.

עוד ידיעות בנושא בריאות
חשד: הורים מאשקלון טלטלו את בתם בת ה-3 חודשים
איבריה של התיירת שמתה מטחינה הצילו 4 אנשים
קריסת הדסה: "הממשלה לא פיקחה על הגרעון בתקציב"

על פי המלצות הוועדה, בקרוב יוצע לציבור הרובד הביטוחי החדש, אשר יהיה זהה בקופות החולים ובחברות הביטוח הפרטיות והוא יכלול כאמור את שני השירותים בהם נעשה השימוש הרב ביותר (ניתוחים וחוות דעת שניות). מדובר בפוליסה נפרדת ובלתי תלויה ברבדים אחרים בשב"ן (שירותי בריאות נוספים) או בכיסויים שאדם ירכוש בביטוח פרטי.

הוועדה כללה נציגים ממשרד הבריאות, נציגים מאגף שוק ההון לביטוח וחיסכון במשרד האוצר ומנציגים המועצה הלאומית לכלכלה. ממשרד הבריאות נמסר כי "התחרות בין הקופות לחברות הביטוח תהיה מעתה ואילך על שירות ומחיר, דבר שצפוי להגביר את התחרות בין השחקנים, לתרום ליעילות המערכת, השקיפות ובעיקר יעניק מוצר הוגן, אחיד, זול וברור למבוטחים".

באגף שוק ההון ציינו כי "יצירת פוליסה אחידה במתכונת זו תשפר את התחרות ואת ההוגנות".

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully