וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום ארבע שנים: גמזו עוזב את משרד הבריאות

המנכ"ל הדומיננטי שעורר על עצמו לא פעם ביקורת, הודיע כי יעזוב בראשית יוני את תפקידו, ולא יאריך את כהונתו. לא ידוע על חילוקי דעות בינו לבין השרה גרמן

פרופסור רוני גמזו מנכ"ל משרד הבריאות. דרור עינב
עוזב את המשרד. רוני גמזו/דרור עינב

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, יסיים את תפקידו בתום ארבע שנות כהונה – כך הודיע הבוקר (שישי) משרד הבריאות, בעקבות סיכום שאליו הגיע גמזו עם שרת הבריאות יעל גרמן. גמזו יסיים קדנציה מלאה ויפנה את כיסאו ב-1 ביוני. הוא נחשב מנכ"ל דומיננטי, משקיען וריכוזי בעבודתו, דבר שעורר עליו לא פעם ביקורת מצד הכפופים לו. במהלך כהונתו התמודד עם סוגיות רבות ועם משברים בתחום הבריאות בישראל.

מאז מונתה גרמן לתפקידה, נרשמו חילוקי דעות בין השניים. עם זאת, גורמים בסביבתה של גרמן אמרו כי "לא ניתן היה לקדם כל כך הרבה נושאים עם מישהו שלא מסתדרים אתו" וציינו כי עזיבתו של גמזו נעשית בהסכמת שני הצדדים.

הסיפורים החמים בחדשות:
חשש מפלישה נוספת: "כוחות רוסיים מוסווים מתאספים בגבול"
מכונית פגעה בפרה משוטטת בחיפה, אדם נפצע קשה
צפו בקמפיין הדני: "עשו סקס - למען המדינה"

"שיתוף פעולה מלא עם גרמן"

פרופסור גמזו, רופא נשים בעל תואר במשפטים, מחקר ומנהל עסקים מונה על ידי סגן שר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן, לאחר ששימש כמנהל בית החולים הכללי איכילוב במרכז הרפואי תל אביב. כהונתו האינטנסיבית במשרד הבריאות, כללה בין היתר את משבר הרופאים והמתמחים ומחאת האחיות, פרשת הרקמות במכון לרפואה משפטית, והטיפול בנגיף הפוליו - מבצע אותו ניהל בהצלחה, במהלכו חוסנו כמיליון ילדים בישראל, ואשר תרם למיגור הנגיף בישראל. גמזו גם טיפל מטעם המשרד במשבר הדסה המתמשך - נושא בו קיימת ביקורת כלפיו במערכת הבריאות.

גמזו פעל לחיזוק הרפואה הציבורית בישראל. הוא תמך בשינוי השיח הציבורי מהפרטת מערכת הבריאות לחיזוק הבריאות הציבורית וזו הדעה השולטת כיום במשרדי האוצר והבריאות. במהלך כהונתו גברה המגמה המתנגדת להפרטת שירותים ובמקביל הוחזרו שירותי רפואה לאחריות המדינה. גמזו הוביל את המאבק נגד ההתגברות של הביטוחים הפרטיים ואספקת הרפואה הפרטית – נושא שנידון בימים אלה באינטנסיביות במסגרת ועדת גרמן.

פרופסור גמזו מסר בתגובה: "אחרי ארבע שנים אינטנסיביות של עבודה קשה וסוחטת מסביב לשעון, ולאחר שיקום תדמיתו של משרד הבריאות וחיזוק מעמדו הציבורי, אני עוזב בתחושת סיפוק מלאה. אני משאיר מאחוריי משרד חזק עם חזון ברור שתוכנית העבודה שלו סדורה לשנתיים הקרובות, ושבראשו עומדים גורמי המקצוע הטובים ביותר במערכת ובמבנה ארגוני איתן. אני רוצה להודות לשרה, יעל גרמן, על שיתוף פעולה מלא ועל הגיבוי הבלתי רגיל שקיבלתי ממנה והרב ליצמן קודמה בתפקיד". עוד אמר גמזו על השרה: "כניסתה לתפקיד לא לוותה בחילופי מנהלים חפוז, דבר שאיפשר לכולנו להמשיך את רצף העבודה ושימר את הרצף הניהולי והמקצועי. אינני מודאג; המשרד מובל על ידי שרה ערכית, מקצועית ונמרצת וצוות מסור וחדור מוטיבציה לשנות. שלא כבעבר, חלופת המנכ"לים תהיה מסודרת, מכובדת ורצף הניהול המצוין יתמשך. משרד הבריאות הוא בית ומערכת הבריאות היא נחלתי לה אמשיך לתרום כל חיי".

יעל גרמן שרת הבריאות באולפן וואלה. אוגוסט 2013. נמרוד סונדרס
שיבחה את המנכ"ל הפורש. גרמן/נמרוד סונדרס

השרה גרמן ביקשה לשבח את גמזו, ואמרה כי מדובר באחד המנכ"לים הטובים ביותר בשירות הציבורי. "רוני ליווה אותי, ייעץ לי ולימד אותי ומצאתי בו איש מקצוע ומנהל בעל יכולות מנהיגות בלתי רגילות, חריצות וחוכמה", אמרה. "אני מאחלת לו מכל הלב שידע לנצל את הזמן שהתפנה לו קודם כל למנוחה ואחר כך להמשך תנופה ולהצלחה בדרכו החדשה".

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully