וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכת הבריאות - לא מערכת של שקיפות

משרד הבריאות הוא אחד המשרדים החשובים המקיפים את האזרח - אז למה כה קשה לדעת מה מתרחש בו? מנכ"לית התנועה לחופש המידע התארחה ב"חי בכנסת" וסיפרה על התלאות שבשקיפות

מערכת וואלה!

אין הרבה מערכות ציבוריות החשובות לחיי האזרח כמו מערכת הבריאות, אך משרד הבריאות, על אף שאינו פוגע כמעט באינטרסים אחרים, מקשה מאוד לדעת מה קורה במסדרונותיו. "המצב במערכת הבריאות בסך הכל הוא די גרוע", סיפרה מנכ"לית התנועה לחופש המידע, עו"ד אלונה וינוגרד, בתכנית "חי בכנסת".

וינוגרד הדגישה כי המשרד אינו מנדב מידע ביוזמתו, ומפרסם אותו רק כאשר נעשות פניות משפטיות לפי חוק חופש המידע. "עקב בצד אגודל, כל פעם צריכה התנועה לבקש מידע ספציפי ולחשוף אותו, עתירה אחר עתירה", היא אמרה. בשנים האחרונות עתרה התנועה מספר פעמים כנגד המשרד והביאה לחשיפת נתונים משמעותיים כמו מדדי האיכות של קופות החולים, שמות הרופאים ברפואה הציבורית העובדים גם ברפואה הפרטית וטפסי גילוי הנאות בוועדת סל התרופות.

מסע"ת של משרד הבריאות, שרת הבריאות יעל גרמן יהונתן הלוי יושב ראש סל התרופות ואסנת לוקסמבורג ראש אגף מנהל וטכנולוגיה במשרד הבריאות. דצמבר 2013. דרור עינב
לא ששה לחשוף מידע. גרמן מקבלת את החלטת ועדת סל הבריאות/דרור עינב

דוגמא טובה לכך, מציינת וינוגרד, היא קמפיין הפוליו. התנועה ביקשה פירוט על המבצע לחיסון ילדים בפוליו בקיץ האחרון - ובמיוחד איך חולק הכסף ומי היו ספקי השירות, אך קיבלה לידיה רק את הסכום הכללי שהוצא. דוגמא אחרת היא העתירה שהובילה לחשיפת מדדי האיכות בקופות החולים. "יש תכנית לאומית בארץ שבודקת את קופות החולים בהרבה מאוד פרמטרים, והתנועה ביקשה לקבל את המידע הזה בחתך בין קופות החולים. זה הרי הבסיס, היכולת להשוות היא התמריץ לארגון לשמור על רמת שירות גבוהה יותר והיא שמספקת לציבור כלים להחליט בין הקופות". רק אחרי העתירה שהתנועה ניצחה בה נאלץ משרד הבריאות לחשוף את הנתונים, המוצגים היום לעיני כל.

צפו במשדר המלא של חי בכנסת, בהשתתפות השר יובל שטייניץ, סגן השר זאב אלקין וחברי הכנסת עליזה לביא ואלי ישי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully