וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חודשיים: ילדה סורית שטופלה בישראל שבה ללכת

הילדה, בת 8 שרגליה התרסקו בפיצוץ, צעדה היום לראשונה לאחר סדרת ניתוחים מורכבים במרכז הרפואי זיו בצפת. הצוות הרפואי טיפל ב-103 פצועים סורים מאז תחילת מלחמת האזרחים

ילדה סורית בת שמונה צעדה היום (שני) לראשונה, לאחר שהובאה לישראל לפני כחודשיים מאזור הקרבות בדרעא שבסוריה כשהיא פצועה באורח קשה מפיצוץ שגרם לריסוק רגלה. הילדה הובאה על ידי חיילי צה"ל לטיפול במרכז הרפואי זיו בצפת יחד עם אמה, שנפצעה ברגליה לאחר שפגז פגע בבית המשפחה. עם הגיעה, הילדה עברה ניתוח חירום להצלת רגלה הימנית ואושפזה במחלקת טיפול נמרץ ילדים. האם, שסבלה משברים מרוסקים ברגלה הימנית, נותחה אף היא ואושפזה במחלקה האורטופדית. לאחר כשבוע, יוצב מצבן של השתיים והן שוכנו מיטה ליד מיטה, על מנת לאפשר להן גם התאוששות נפשית האחת לצד השנייה.

ד"ר אלכסנדר לרנר, מנהל המחלקה האורטופדית, סיפר היום כי לאחר סדרת ניתוחים מורכבים וטיפולים שעברה הילדה בחודשיים האחרונים, היא מסוגלת היום לקום ממיטתה וללכת על רגלה הימנית, שהייתה במצב של קטיעה כמעט מלאה. "זו הפעם הראשונה בעולם ששיטת טיפול באמצעות סדרת ניתוחים מורכבים וקיבוע חיצוני מסוג 'אליזרוב' מבוצעים בילדה כה צעירה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מי ייתן וניפגש שנית במזרח תיכון שפוי". הילדה לאחר השיקום/מערכת וואלה!, צילום מסך

הצוות הרפואי התרגש היום כאשר הילדה, שהפכה לחביבת הצוות, צעדה לראשונה וחייכה חיוך גדול אל הרופאים שטיפלו בה. ד"ר לרנר סיפר כי "ללא העבודה המשותפת והיעילה של אנשי הצוות הרפואי מהמחלקות השונות, לא ניתן היה להגיע להצלחה בטיפול בפגיעות קשות מסוג זה. המוטיבציה והרצון של הילדה האמיצה הזאת, שלמרות פציעתה הקשה והריתוק למיטה למשך חודשיים לא מש החיוך מפניה, סייעו גם הם להצלחת הטיפול". הוא הוסיף כי הילדה ואמה צפויות להשתחרר מבית החולים בימים הקרובים. האם הודתה לצוות בבית החולים וקיוותה "שייפגשו שנית במזרח תיכון שפוי יותר".

"בשביל רגעים כאלו בחרנו במקצוע"

בחודשים האחרונים, יותר ממאה פצועים סורים ממלחמת האזרחים טופלו במרכז הרפואי זיו. ד"ר אוסקר אמבון, מנהל המרכז, סיפר כי "הילדים הסורים המטופלים במרכז הרפואי הם ילדים כמו כל ילד אחר בעולם שנקלעו לסיטואציה בלתי אפשרית. ברור כי לא היו מעורבים בלחימה ונפגעו". בתגובה להצלחה היום, אמר ד"ר אמבון: "טיפול בילדים תמיד מעורר רגשות. בשביל רגעים כאלו כל אנשי הצוות הרפואי והסיעודי בחרו במקצוע".

אמש הובאה על ידי צה"ל פצועה סורית נוספת שנפגעה מרסיסי פגז, והבוקר הובאו אב ובנו שנפגעו מהפגזות לטיפול בצפת. ד"ר לרנר מסר כי ידו של האב, בן 33, נכרתה כתוצאה מהפציעה עד גובה המרפק והוא סובל מפצעים קשים בגפיים. בנו, בן שמונה, אושפז במצב קשה מאוד עם פגיעות פתוחות וכוויות בגפיים. שניהם הוכנסו היום לחדר ניתוח, לאחר ייצובם בחדר הטראומה. כעת מאושפזים בבית החולים 14 פצועים סורים, בהם חמישה ילדים בדרגות פציעה שונות.

המרכז הרפואי זיו פתח חשבון בנק לאיסוף תרומות, ומזמין גופים פרטיים וציבוריים ואת הקהל הרחב לתרום לרכישת ציוד רפואי, כגון קביים, כסאות גלגלים ופרוטזות, עבור הפצועים הסורים. פרטי החשבון: בנק דיסקונט, סניף צפת, מספר חשבון: 11-098-44591.

לקריאה נוספת
סוריה: מלחמה נמשכת - האם המערב יתקוף?
נשק בכיתות, מעצרים בהפסקות: החינוך בסוריה קורס
האופוזיציה הסורית בדרך להתפוררות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully