וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: 200 אלף ילדים בדרום יחוסנו נגד פוליו

בערוץ 10 דווח כי בימים הקרובים יודיעו על חיסון כל ילדי הדרום עד גיל 9. במשרד הבריאות טוענים כי החלטה סופית טרם התקבלה וביום ראשון יפורסמו הממצאים שנאספו עד כה

בהלת הפוליו: 200 אלף ילדים בדרום הארץ יחוסנו נגד הנגיף, לאחר שהתגלו מאות נשאים באזור. לפי התכנית שגובשה במשרד הבריאות, בימים הקרובים יודיעו על חיסונם של ילדי הדרום עד גיל תשע, כך דווח אמש (שלישי) בחדשות 10. אם התכנית תצא לדרך, ההורים יתבקשו להגיע עם ילדיהם לתחנות טיפת חלב באזור מגוריהם כדי לקבל את החיסון.

ממשרד הבריאות נמסר כי בימים אלה נשלמות התייעצויות עם רופאי ילדים, אנשי ציבור, רשויות מקומיות ועוד, אך החלטה סופית בנושא טרם התקבלה. "משרד הבריאות יקיים ביום ראשון מסיבת עיתונאים ובה יפרסם את כל הממצאים שנאספו עד כה, ביניהם ממצאי הניטור במערכות הביוב ברחבי הארץ, בדיקות צואה שנלקחו בחודש האחרון ותוצאותיהן ממשיכות להיאסף במשרד הבריאות", נמסר.

שרידי נגיף הפוליו התגלו בדרום - יש סיבה לדאגה?

ילד מתחסן נגד פוליו בהודו. יוני 2013. AP
החלטה סופית בנוגע לחיסונים טרם התקבלה במשרד הבריאות. חיסון פוליו בהודו/AP

בסוף השבוע התברר כי בדרום נמצאו עד כה שבעה בני אדם אשר נושאים את נגיף הפוליו, ועשרה נוספים הוגדרו על ידי משרד הבריאות כחשודים לנשיאת הנגיף. לפני כחודשיים התגלו לראשונה שרידי נגיף הפוליו בבאר שבע, קריית גת, אשדוד, רהט, ערערה, תל שבע ובמכון טיהור השפכים שוקת שבדרום. לפני יותר משבועיים, ולמרות הניסיון לעצור את ההתפשטות - נמצאו שרידי הנגיף גם במרכז טיהור המזרים שפכים מרמלה, לוד, מודיעין ואזורים נוספים בדרום ובאזור לב השרון.

הנגיף עלול לגרום לשיתוק ילדים

עם התגלות התופעה, נמסר ממשרד הבריאות כי מדובר "במצב המצריך ערנות ומחייב היערכות מיוחדת". עוד נמסר, כי אנשי המשרד מקיימים התייעצויות שוטפות עם ארגון הבריאות העולמי וכן עם המרכז האמריקני לשליטה והימנעות ממחלות (CDC). לאחר ההתייעצויות הוחלט לאתר את כל הילדים שאינם מחוסנים מפני פוליו עד גיל שש בכל הארץ ולהשלים את החיסונים, בדגש על אלה המתגוררים בדרום. השלמת החיסונים מבוצעת בטיפות החלב, אשר אמורות לזמן את הילדים שאינם מחוסנים באופן מלא על פי תכנית החיסונים המותאמת לגילם. כעת, כאמור, נשקלת הרחבת החיסון לילדים עד גיל תשע.

נגיף הפוליו עלול לגרום לשיתוק בילדים. המחלה מועברת מאדם לאדם, ובעוד בכ-90% מההידבקויות בנגיף לא מופיעים אצל החולה סימפטומים כלל, אם יצליח הנגיף לחדור למחזור הדם, חולים עשויים לסבול ממגוון רחב של סימפטומים. במקרים קיצוניים, כאשר המחלה פוגעת במערכת העצבים המרכזית, היא יכולה לגרום לפגיעות קשות בעמוד השדרה, לשיתוק שרירי הנשימה וכך גם למוות. בעבר הייתה המחלה נפוצה במיוחד בעולם, והביאה למותם של רבים. באמצע המאה קודמת פותח החיסון למחלה, ומאז היא כמעט ואינה קיימת בישראל.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully