וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש מהדבקה בשחפת במכללה למנהל: 160 ייבדקו

סטודנט במוסד האקדמי שבראשון לציון התגלה כחולה במחלה. במשרד הבריאות זימנו 160 סטודנטים ואנשי סגל לבדיקות רפואיות. רק ב-10% - 15% מהנדבקים בשחפת תתפרץ מחלה פעילה

חשש מהדבקה המונית במחלת השחפת בסניף המכללה למנהל בראשון לציון: סטודנט הלומד בשנה א' בחוג לתקשורת במסלול האקדמי של המוסד החינוכי, לקה במחלה. בעקבות כך, התעורר חשש ש-160 סטודנטים אחרים ואנשי סגל נחשפו או נדבקו במחלה.

ביום ראשון הקרוב צפויים להגיע למכללה צוותים של משרד הבריאות לשוחח עם הסטודנטים ואנשי הסגל בעניין. כל התלמידים שלומדים לצד הסטודנט החולה, וכן אנשי הסגל במוסד - שקיים חשש כי נדבקו אף הם, זומנו לבדיקות שחפת בלשכות המחוזיות של משרד הבריאות. מהמשרד נמסר עוד כי הסטודנט, אשר אובחן כחולה במחלה - מקבל טיפול רפואי. עוד נמסר מהמשרד כי במידה ויתגלו נשאים נוספים בקרב הסטודנטים או אנשי הסגל, הם יקבלו טיפול מונע.

מהמכללה למנהל נמסר כי קבוצת התלמידים ואנשי הסגל שייבדקו הם אלו שהיו במגע ממושך יותר עם התלמיד החולה. "צוות מטעם המכללה פנה באופן אישי לאותם סטודנטים במייל ובטלפון, וזימנם להרצאה של משרד הבריאות שבה יינתנו פרטים אודות המחלה ועל תהליך הבדיקה ומועדיה", נמסר. "בנוסף החליטה המכללה לנקוט במספר צעדים מיוזמתה, ולקיים מחר הרצאות של פרופ' רפי קרסו אודות המחלה, ולהפעיל תיבת דואר אלקטרוני עבור הסטודנטים אשר ירצו לשאול שאלות בנושא".

במכללה הבהירו לסטודנטים כי "אפשרות ההדבקה במחלה קטנה, אולם למרות זאת על מנת להסיר כל ספק תבוצע הבדיקה לאותה קבוצת סטודנטים". חרף המצב הלא שגרתי והסיכון בהדבקה, הוחלט במשרד הבריאות לאפשר את המשך שגרת הלימודים בקמפוס.

חיידק שעובר באוויר, לא נהוג לחסן

שחפת היא מחלה זיהומית מדבקת הנגרמת על ידי חיידקים. הפגיעה האופיינית לשחפת היא בריאות - אך היא יכולה להשפיע גם על חלקים אחרים בגוף. המחלה נישאת באוויר, כאשר ההדבקה מאדם לאדם נגרמת באמצעות שיעול של אדם חולה. הסיכון להדבקה תלוי בעומס החיידקי של האדם החולה, זמן החשיפה, אלימות החיידק ותפקוד מערכת החיסון של האדם הנדבק. כיום לא נהוג לחסן את האוכלוסייה בעולם המערבי בשל יעילותו הנמוכה של החיסון, ומאחר שהחיסון פוגע ביכולת להשתמש בהמשך במבחן שמטרתו לאבחן את המחלה. רק אצל 15%-10% מן הנדבקים בשחפת תתפתח הצורה הפעילה של המחלה.

תכנית הטיפול בשחפת כוללת נטילת 4-5 סוגי תרופות בחודשיים הראשונים, ועוד ארבעה חודשים של נטילת 2-3 סוגי תרופות. קביעת תוכנית הטיפול תלויה באזור בעולם בו נדבק החולה, מצבו החיסוני, וההנחיות של גופי הבריאות המקומיים. בישראל קיימת תוכנית פיקוח על נטילת התרופות בהן החולים חייבים להגיע למרכז מיוחד כדי שייפקחו על כך שהם נוטלים את התרופות.

על פי נתוני משרד הבריאות, בשנים האחרונות מסתמנת ירידה קלה במספר החולים החדשים בשחפת, אך הם עדיין מסתכמים בכמה מאות (השיא היה בשנת 1998, כאשר אובחנו יותר מ?600 חולים חדשים). רוב חולי השחפת בישראל הם לא ילידי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully