וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפוצץ המו"מ בין האחיות לאוצר: "המאבק יימשך"

יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן, האשימה את נציגי האוצר כי הם "מתייחסים לאחים ואחיות כעבדים". במשרד האוצר טענו כי האשמה מוטלת על כהן. "נמצאים במרחק פסיעה מחתימה"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: מיכאל ברגמן

המשא ומתן בין נציגי הסתדרות האחיות הרפואיות לבין נציגי משרד האוצר, לשיפור תנאי ההעסקה של האחיות, התפוצץ היום (שלישי) במהלך דיון בנושא פריסת תקופת ההסכם. יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן, אמרה בעקבות המבוי הסתום במשא ומתן כי "האוצר ממשיך להתייחס לאחים ואחיות כעבדים ולא כעובדים שעליהם מוטלת כל יום האחריות לחיי האדם. כל עוד האוצר לא ישנה את גישתו - המאבק יימשך". במשרד האוצר טענו מנגד כי "על הסתדרות האחיות לחזור לשולחן הדיונים כיוון שאנו נמצאים במרחק של פסיעה מחתימה על הסכם". לאחר שהושג הסכם בנוגע לתוספת השכר שתוענק לאחיות, בגובה 12%, המחלוקת העומדת ביניהם היא אורך התקופה למימוש ההסכם.

הפגנת אחיות מול משרד האוצר, דצמבר 2012. עומר מירון
מחלוקת על תקופת ההסכם/עומר מירון

בעוד באוצר דורשים פריסה של תוספת השכר על פני חמש שנים, נציגי האחיות מעוניינים לצמצם את התקופה לארבע שנים. יו"ר הסתדרות האחיות כהן טענה כי "משרד האוצר מנסה למרוח את ההסכם לשנים ולכפות על האחיות עבודה נוספת, מעבר לעומס הכבד המוטל עליהן, אשר מלכתחילה הוביל אותן לסף קריסה. המחסור החריף באחיות מחייב הסכם שייתן מענה מידי למשבר ויהפוך את האחיות לבעלות מקצוע בעדיפות לאומית בטווח הקרוב". במשרד האוצר האשימו את כהן בפיצוץ השיחות, ובהודעה שפורסמה נכתב כי "בתחילת המשא ומתן הודיעה יו"ר הסתדרות האחיות כי אין בכוונתה לקיים היום ישיבה, לצורך קיום אספות הסברה בקרב אחים ואחיות". על הצדדים להודיע היום לנשיאת בין הדין הארצי לעבודה, השופטת נילי ארד, על ההתקדמות במשא ומתן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully