וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגיגה בפגייה בחיפה: 3 שלישיות נולדו תוך 5 ימים

קובי מנדל

9.7.2012 / 18:50

הפגייה של בית החולים רמב"ם הגיעה לתפוסה מלאה בעקבות לידת השלישיות. מנהל הפגייה, פרופ' בלזנר: "אני 34 שנים בפגייה ולא זוכר מקרה כזה. יש כרגע 31 פגים על 24 מקומות"

הפגייה של הקריה הרפואית רמב"ם הגיעה לתפוסה מלאה באירוע נדיר: אחת הסיבות לכך היא "הופעת" שלוש שלישיות שנולדו תוך חמישה ימים. שלוש השלישיות מטופלות במחלקה לטיפול נמרץ ילודים (פגים) ברמב"ם, בניהולו של פרופ' שרגא בלזר, ומצבן מוגדר טוב. כל השלישיות יצאו "מעורבות": שתי שלישיות מורכבות משני בנים ובת, ושלישיה אחת משתי בנות ובן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחת השלישיות ברמב"ם/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרופ' בלזנר, מנהל הפגייה, מסר: "אני 34 שנים בפגייה של רמב"ם ולא זוכר מקרה של שלוש שלישיות שנולדו תוך חמישה ימים, זה חלק מהשינוי שנוצר בעקבות הפריות מבחנה. באופן טבעי לידת שלישייה מתרחשת אחת ל-6,500 לידות, ובהפריה מלאכותית זה הרבה יותר נפוץ. בפגייה שלנו יש כרגע פיצוץ אוכלוסין עם 31 פגים על 24 מקומות".

בחודש מרץ האחרון ארבעה פגים זוהו בפגייה ברמב"ם כנושאים חיידק המסוגל להפוך אלים, ובשל כך נסגרה הפגייה לשבועיים, ובהנהלת בית החולים הוחלט שלא לקבל פגים חדשים למחלקה. לא נשקפה סכנת חיים לארבעת הפגים. סגן מנהל בית החולים, ד"ר מיקי הלברטל, אמר אז לוואלה! חדשות כי במהלך בדיקה שגרתית של תרביות נתגלה באחד התינוקות חיידק עמיד מסוג MRSA, שהינו חיידק בעל פוטנציאל להפוך אלים – אך באותו המקרה לא היה פעיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully