וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחום לכחול: טיפול חדשני יאפשר שינוי צבע עיניים

בשורה לבעלי העיניים החומות - בעתיד הלא רחוק תוכלו להחליף את צבע עיניכם לכחול. רופא אמריקאי הצליח לפתח טיפול לייזר חדשני הפוגע בפיגמנטים החומים בקשתית ומשנה את צבעם

אנשים רבים בעלי עיניים חומות נוהגים לפנטז על עיניים כחולות. עד היום הם לא יכלו לעשות הרבה בעניין, אולם פיתוח טכנולוגי חדש עשוי לאפשר להם להשיג את מבוקשם. ד"ר גרג הומר מלוס אנג'לס שבארצות הברית, טוען כי פיתח טיפול חדש, באמצעות קרן לייזר, שיאפשר לאנשים להחליף את צבע עיניהם מחום לכחול, כך דווח היום (ראשון) בכלי תקשורת בארה"ב.

"אנו עושים שימוש בקרן לייזר המכוונת לתדר המסיר פיגמנטים ממשטח הקשתית", סיפר ד"ר הומר, ששוקד על פיתוח הטיפול זה עשר שנים. כשהלייזר פוגע בפיגמנטים החומים שבעין, הם עוברים שינוי ולאחר מכן הגוף משיל אותם, הוא מתאר. לטענתו, הטיפול עצמו אורך 20 שניות בלבד, ובתוך שבועיים-שלושה הופכות העיניים בהדרגה לכחולות. חוקרים המצויים בפיתוח מעריכים כי הטיפול יהיה זמין לציבור בעוד כשנה וחצי.

אולם מומחים אחרים בתחום דואגים לצנן מעט את ההתלהבות סביב הפיתוח. "הפיגמנטים נמצאים שם מסיבה מסוימת. אם הפיגמנטים נפגעים, עשוי המטופל לסבול מבעיות שונות דוגמת בוהק או ראייה כפולה", מזהיר ד"ר לארי בנג'מין, מנתח עיניים בריטי. בראיון ל-BBC, טען בנג'מין כי מטופלים שיעברו את הניסוי יהיו פחות רגישים לאור מאנשים בעלי עיניים כחולות טבעיות. בתגובה לדברים, אמר ד"ר הומר כי הטיפול עובר בימים אלה 15 סוגים שונים של בדיקות בטיחות.

תוצאות סקרים מקדימים מלמדות כי הטיפול, שיעלה כ-5,000 דולרים, עתיד לזכות לפופולריות מרובה. כך, מסקר שנערך במרכז הרפואי סטרומה, אליו משתייך ד"ר הומר, עולה כי 17% מהאמריקאים יהיו מעוניינים לעבור את הניתוח אם יימצא בטוח ו-35% נוספים היו שוקלים ברצינות את האפשרות.

תגליות רפואיות נוספות מהעת האחרונה:
שתיית יין לבן משפרת את תפקוד הריאות
מחקר: חלב לא מפוסטר מונע אסתמה
שינה טובה מפחיתה לחץ דם

לאתר וואלה! בריאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully