וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בכנסת: תורמת ביציות תקבל 10,000 שקלים

אריאל נוי

1.11.2011 / 1:47

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות אישרה שורה של תקנות ובכך סללה את הדרך לקבלת תרומות מנשים בריאות בישראל. הנתרמת תשקל אגרה, גם היא בגובה 10,000 שקלים

היסטוריה בכנסת: ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, בראשות ח"כ חיים כץ (ליכוד), אישרה אתמול (שני) שורה של תקנות הנלוות לחוק תרומת הביציות משנת 2010, ובכך סללה את הדרך לקבלת תרומת ביציות מנשים בריאות בישראל. על פי התקנות, סכום הפיצוי שתשלם המדינה לתורמת מתנדבת בשל פעולת שאיבת ביציות יעמוד על 9,000 שקלים ועוד 1,000 שקלים בעד הוצאות נסיעה (החזר אחיד לכלל התורמות). "זהו יום היסטורי והיום כל אישה בריאה יכולה לתרום ביציות", אמרה לוואלה! חדשות עפרה בלבן קשטלנסקי, מעמותת "חן לפריון וחיים", שנכחה בדיון.

עוד אושר, כי סכום האגרה שתשלם נתרמת לבית חולים בעד אישור רופא אחראי להשתלת ביציות בגופה, יעמוד על 10,000 שקלים. במהלך הדיון, הביעו חברי הכנסת חיים כץ, אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו) ורחל אדטו (קדימה) חשש לפיו אם תיכשל השתלה לנתרמת, היא תיאלץ לשוב ולשלם סכום זה עבור תרומה נוספת. בנוסף, הובע חשש כי בשל ביקוש יפוצלו ביציות שנלקחו בשאיבה אחת לכמה נתרמות, וכך לא ייוותרו די ביציות לנתרמת הזקוקה למספר ניסיונות השתלה.

"נתרמת לא תשלם שוב אם לא בוצעה שאיבת ביציות נוספת לצורך ההשתלה", הבהירו מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, והיועצת המשפטית של משרד הבריאות, עו"ד מירה היבנר, "בנוסף, היצע התורמות צפוי להיות קטן מהביקוש לתרומות ועלויות ההשתלות לבתי החולים צפויות להיות גבוהות, לכן מומלץ להשאיר על כנו את סכום 10,000 אלפים השקלים שתשלם נתרמת לרופא בית חולים. לגבי תורמת, אם בוצעה בה שאיבה ישולמו לה 10,000 אלפים השקלים. אם לא התבצעה שאיבה - לא תקבל פיצוי".

"זהו צעד ראשון שיאפשר לנשים בטיפולי פוריות, הזקוקות לתרומת ביציות, לקבל תרומה בארץ ולהימנע מטיפולים יקרים בחו"ל לשם כך", הסביר יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ, "התקנות אינן מושלמות והן יוגבלו לשנה אחת. אז נשוב ונתעדכן באופן הצלחתן ובשינויים ותוספות שיש ליישם בהן". ח"כ אדטו אמרה במהלך הדיון כי "לא אוכל להצביע בעד התקנות משני טעמים. האחד, בתקנות אין הסדרה של התחשבנות עם קופות החולים. שנית, סכום של 10,000 אלפים שקלים שישולם לתורמת לא יגביר את המוטיבציה לתרום ביציות".

עוד בנושא תרומת ביציות:
אחרי עשור: חוק תרומת הביציות אושר בכנסת
אישום: איים על השר ברק כי לא קיבל ביציות מהמדינה
ליוצאות אתיופיה לא מגיעה תרומת ביציות?

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully